ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
اخبار خودرو

تسلا مدل 3 در بین 10 خودروی پرفروش جهان؛ رقیبی برای فورد F-150 افسانه ای

داده‌های یکی از موسسات تحلیلی حکایت از آن دارد تسلا مدل 3 در سال 2021 جزو ده خودروی پرفروش دنیا بوده است. به عبارت دقیق‌تر این سدان الکتریکی در سال گذشته بیش از 500 هزار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۵

داده‌های یکی از موسسات تحلیلی حکایت از آن دارد تسلا مدل 3 در سال 2021 جزو ده خودروی پرفروش دنیا بوده است. به عبارت دقیق‌تر این سدان الکتریکی در سال گذشته بیش از 500 هزار مشتری جدید پیدا کرده که 40 درصد بیشتر از سال 2020 است. برای اینکه درک بهتری از این رقم داشته باشید، باید بگوییم فورد موفق به فروش 562 هزار دستگاه F-150 در سال گذشته شده است. گفتنی است که این مدل وانت فورد به سبب فروش فوق العاده خود همواره مورد ستایش دست اندرکاران صنعت خودروسازی قرار می گیرد.

تسلا مدل 3

طبق داده‌های Car Industry Analysis، تسلا مدل 3 نهمین خودروی پرفروش دنیا در سال گذشته بوده است. برای مقایسه این خودرو در سال 2020 رتبه بیست و یکم را در اختیار داشت. با توجه به روند موجود پیش‌بینی می‌شود این خودروی برقی بتواند امسال به رتبه پنجم صعود کند. همچنین برخی کارشناسان معتقدند شاید این خودرو امسال موفق به سبقت‌گیری از فورد F-150 شود.

در کنار تسلا مدل 3، کراس‌اوور مدل Y نیز روز به روز محبوب‌تر شده و بر شمار مشتریان آن افزوده می‌شود. این خودرو از نظر فروش، سال قبل در جایگاه نوزدهم ایستاده بود. اما طبق پیش‌بینی‌ها احتمالا در پایان سال 2022 مدل Y خواهد توانست مدل 3 را پشت سر بگذارد. همچنین احتمالا هر دو نماینده تسلا در بین پنج خودروی پرفروش دنیا قرار خواهند گرفت.

تسلا مدل Y
تسلا مدل Y در سال 2020 در بین پرفروش‌ترین خودروها رتبه 262 را داشت

با وجود برخی تردیدها نسبت به آمارهای ارائه شده، آنچه مسلم است این است که خودروهای الکتریکی به شدت با رشد تقاضا روبرو شده‌اند. افزایش قیمت مصرف سوخت در دوران کنونی، فراهم شدن زیرساخت‌ها و رشد تعداد ایستگاه‌های شارژ و همچنین هزینه نگهداری پایین‌تر باعث شده خودروهای برقی بیشتر و بیشتر در دل مشتریان جا باز کنند.

تسلا مدل 3

در حال حاضر تسلا با اختلاف پرفروش‌ترین خودروساز در بازار مدل‌های برقی است. البته نتایج تحقیقی که اخیرا انجام شده، حکایت از آن دارد فولکس واگن تا سال 2024 از تسلا عبور خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی