ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هزار کیلومتر با یک بار شارژ؛ تکنولوژی انقلابی شرکت چینی CATL در زمینه باتری

شرکت چینی CATL که بزرگ‌ترین سازنده باتری برای خودروهای برقی است، از دستیابی به یک تکنولوژی انقلابی در زمینه باتری خبر داد. این تکنولوژی با الهام از افسانه‌های چین باستان کیلین (Qilin) نامگذاری شده است. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

شرکت چینی CATL که بزرگ‌ترین سازنده باتری برای خودروهای برقی است، از دستیابی به یک تکنولوژی انقلابی در زمینه باتری خبر داد. این تکنولوژی با الهام از افسانه‌های چین باستان کیلین (Qilin) نامگذاری شده است. به گفته CATL با اتکا به این تکنولوژی میزان چگالی انرژی سلول‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. همچنین سرعت شارژ باتری، ایمنی و عمر باتری نیز با تکنولوژی کیلین به طور چشمگیری بهبود پیدا می‌کند.

شرکت چینی CATL

آنطور که اعلام شده، به لطف تکنولوژی شرکت چینی CATL، میزان چگالی انرژی در باتری‌ها به 255 کیلووات ساعت به ازای هر کیلوگرم می‌رسد. شارژ باتری از 10 تا 80 درصد هم نیازمند فقط 10 دقیقه‌ انتظار است. البته در صورت فعال بودن قابلیت «استارت داغ» که به نظر می‌رسد به معنای تهویه باتری باشد، این زمان به 5 دقیقه کاهش می‌یابد.

شاید بدانید شرکت CATL با خودروسازان بزرگی مثل فولکس واگن، ب ام و، Nio و تسلا همکاری دارد و برای آنها باتری می‌سازد. با توجه به پیشرفت‌هایی که رقبا داشته‌اند، این شرکت برای حفظ بازار خود مجبور به نوآوری است. طبق آمار این کمپانی چینی در سه ماهه نخست امسال 24 درصد از سهم خود از بازار را از دست داده است.

شرکت چینی CATL

شرکت چینی CATL ادعا می‌کند تکنولوژی کیلین (به اختصار CTP 3.0) سال آینده از راه خواهد رسید. این تکنولوژی پیمایش 1000 کیلومتری با یک بار شارژ را برای خودروهای برقی به ارمغان می‌آورد. در صورت تحقق، این رقم 13 درصد بیشتر از باتری جدید تسلا – موسوم به 4680 – است. این باتری در مدل Y تولیدی در گیگافکتوری تگزاس به کار گرفته می‌شود.

ناگفته نماند بی وای دی (BYD) رقابتی جدی با شرکت CATL دارد. قرار است این برند بزرگ چینی نیز به یکی از تامین‌کنندگان باتری برای تسلا تبدیل شود. از این رو فشار بیشتری به CATL وارد خواهد شد. باتری‌های بی وای دی برای تسلا از نوع لیتیوم-آهن-فسفات هستند و در سال 2020 معرفی شده‌اند. گفته می‌شود این باتری‌ها در مقایسه با باتری‌هایی که دارای سایر ترکیبات هستند، به مراتب ایمنی بیشتری دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • nexaen
    nexaen | ۷ تیر ۱۴۰۱

    جالبه که کامنت های هرز ترول هایی مانند این فرد که با نام molavy میاد همیشه نمایش داده میشه ولی کامنت بقیه پاک و سانسور میشه. این نشون میده یا این فرد یکی از افراد خود دیجیاتو است، یا یک بسیجی/سپاهی سفارش شده است که اینجوری کامنت چرند میزاره و هیچ برخوردی هم باهاش نمیشه .

  • molavy
    molavy | ۷ تیر ۱۴۰۱

    نباید گذاشت چینی ها پیشرفت کنند ، فقط باید آمریکا پیشرفت کنه

مطالب پیشنهادی