ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آرم Immortalis
تکنولوژی

پردازشگر گرافیکی Immortalis معرفی شد؛ اولین GPU آرم با رهگیری پرتو سخت‌افزاری

آرم امروز از پردازشگر گرافیکی پرچمدار جدیدی رونمایی کرده که برای اولین بار رهگیری پرتو را با سخت‌افزار ارائه می‌کند. این محصول با نام Immortalis-G715 مدعی 15 درصد توان بیشتر در مقایسه با نسل قبلی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

آرم امروز از پردازشگر گرافیکی پرچمدار جدیدی رونمایی کرده که برای اولین بار رهگیری پرتو را با سخت‌افزار ارائه می‌کند. این محصول با نام Immortalis-G715 مدعی 15 درصد توان بیشتر در مقایسه با نسل قبلی پردازشگرهای پریمیوم Mali است. این افزایش توان به لطف بهبود در معماری و طراحی GPU حاصل شده که حالا می‌تواند تا 16 هسته داشته باشند.

آرم پیش‌تر با گرافیک Mali-G710 از رهگیری پرتو مبتنی بر نرم‌افزار پشتیبانی می‌کرد. اما حالا مدعی است که Immortalis-G715 به خاطر سخت‌افزار اختصاصی خود 300 درصد در رهگیری پرتو بهتر عمل می‌کند. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه بازی‌هایی به استفاده از این قابلیت روی خواهند آورد.

پشتیبانی آرم Immortalis از سایه‌زنی نرخ متغیر

در این فاصله، بازی‌ها احتمالا ابتدا به سراغ استفاده از قابلیت سایه‌زنی نرخ متغیر (VRS) می‌روند که به آرم Immortalis-G715 اضافه شده است. VRS تمرکز GPU را بر رندر بخش‌هایی از صحنه معطوف می‌کند که مستلزم بیشترین جزئیات هستند. با این قابلیت کیفیت بصری کاهش پیدا نمی‌کند، اما پردازشگر گرافیکی عملکرد بهینه‌تری خواهد داشت. آرم می‌گوید برخی بازی‌ها به لطف این فناوری تا 40 درصد نرخ فریم بهتری پیدا کرده‌اند.

ARM Immortalis G715

آرم همچنین امروز از دو GPU دیگر پرده برداشت که Mali-G715 و Mali-G615 هستند. هر دو پردازشگر از فناوری سایه‌زنی نرخ متغیر پشتیبانی می‌کنند اما رهگیری پرتو سخت‌افزاری ندارند و از هسته‌های کمتری بهره می‌برند، در نتیجه مجموع توان کمتری دارند.

اولین گوشی‌هایی که از Immortalis-G715 استفاده خواهند کرد در سال 2023 به بازار می‌آیند. سامسونگ پیش‌تر با اگزینوس 2200 از طریق همکاری با AMD این قابلیت را روی سری گلکسی S22 ارائه کرده بود. حالا آرم سعی دارد با این محصول جدید خود را به رقبا نزدیک‌تر کند و حرف‌های بیشتری برای زدن داشته باشد. این شرکت امیدوار است که Immortalis آغازگر حرکت به سمت رهگیری پرتو در موبایل باشد و همان موفقیتی را تجربه کند که سری Mali با فروش 8 میلیارد GPU در سراسر جهان داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی