ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

انتقاد طراح ارشد DS از افزایش تعداد نمایشگرهای دیجیتال در داخل کابین خودروها

نمایشگرهای دیجیتال این روزها بسیار محبوب بوده و میزان استفاده از آنها با شتاب بالایی رو به افزایش است. کار به جایی رسیده که حالا بسیاری از خودروهای جدید حداقل با دو نمایشگر بزرگ در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

نمایشگرهای دیجیتال این روزها بسیار محبوب بوده و میزان استفاده از آنها با شتاب بالایی رو به افزایش است. کار به جایی رسیده که حالا بسیاری از خودروهای جدید حداقل با دو نمایشگر بزرگ در کابین معرفی می‌شوند. در این بین مدل‌هایی هم وجود دارند که تعداد نمایشگرهای آنها به عدد 5 می‌رسد! اما تیری متروز (Thierry Métroz) طراح ارشد برند لوکس DS، به انتقاد از این روند پرداخته و گفته نمایشگرهای دیجیتال اولویت اول آنها نیست. وی ایجاد انقلاب در جهت هر چه لوکس‌تر کردن کابین را هدف اصلی تیم خود می‌داند.

آقای متروز در این رابطه به نشریه اتوکار انگلستان گفته:

«هدف ما حذف کردن تمامی نمایشگرها از کابین محصولاتمان در آینده است. مشکل نمایشگرهای دیجیتال این است که وقتی آنها را خاموش می‌کنید، با سطوح مشکی مستطیلی‌شکل پر از اثر انگشت مواجه می‌شوید. این خیلی جذاب و لوکس نیست.»

نمایشگرهای دیجیتال

این طراح برجسته با تبدیل داشبورد به یک نمایشگر عریض سرتاسری – مثل هایپراسکرین مرسدس EQS – هم به شدت مخالفت کرده است. آقای متروز در این رابطه گفته:

«داشتن نمایشگرهای زیاد، الان یک روند پرطرفدار است، اما فکر می‌کنم کمی احمقانه باشد. قربانی کردن فضای داشبورد با نصب نمایشگرهای بزرگ، فلسفه ما در طراحی داخلی برند DS نیست.»

نمایشگرهای دیجیتال

البته آقای متروز این را هم پذیرفته که انتقال تمامی اطلاعات به راننده بدون استفاده از نمایشگرهای لمسی «یک چالش بزرگ» است. وی اذعان کرده برای جبران این مساله، او و تیمش به دنبال یافتن راهکاری با مزاحمت کمتر و آراستگی بیشتر برای فضای کابین هستند.

به غیر از نمایشگرهای لمسی، آقای متروز از جلوپنجره‌های بزرگ و غیرمتعارف نیز انتقاد کرده است. آقای متروز اعتقاد دارد با برقی شدن خودروها، باید در سبک طراحی جلوپنجره کاملا تجدید نظر شود. از دید او این دسته از خودروها آنچنان نیازی به ورود هوا از قسمت دماغه ندارند و طراحان با محدودیت‌های کمتری مواجه هستند. بد نیست بدانید DS از سال 2024 به یک برند تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.

طراح ارشد DS بر این باور است با فراگیر شدن خودروهای برقی، طراحان می‌توانند بیشتر روی فرم چراغ‌ها مانور دهند. آقای متروز در این باره هم گفته در حال حاضر طراحان فقط امکان پیاده‌سازی طرح‌ها روی چراغ‌های اصلی را دارند، اما در مدل‌های برقی از تمام فضای موجود در اطراف لوگو می‌توان برای ایجاد طرح‌های خاص نورانی کمک گرفت. وی این موضوع را برای طراحان بسیار هیجان‌انگیز توصیف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hero007
    Hero007 | ۱۵ تیر ۱۴۰۱

    اولا که هر چی گفته به یکیش هم عمل نکرده اون از داشبورد و اونم از جلوپنجره ی بزرگ DS که توی تصاویر می بینیم
    دوما هر بار میام دیجیاتو با دیدن اون کله های کچل چندش آور و دندانهای خراب حال بهم زن بیزار میشم از اینجا
    یک جو سلیقه داشته باشین و همه ی نگاهتون پول به هر قیمت نباشه. ۴ روز دیگه که همه ی کاربرا فرار کردن باید ببندین برین

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۴ تیر ۱۴۰۱

    با حرف ایشون کاملا موافقم. یه مشکل دیگه ی این همه صفحات لمسی اینه که به تمرکز بیشتری برای انتخاب آیتم یا کار مورد نظر نیاز داره که برای راننده کار راحت و درستی نیست

مطالب پیشنهادی