ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دوربین جدید
تکنولوژی

دوربین جدید نیکون Z30 معرفی شد؛ سبک و کوچک، مناسب برای ولاگرها [تماشا کنید]

نیکون دوربین بدون‌آینه (Mirrorless) جدیدی به نام Z30 معرفی کرد که به طور خاص برای تولیدکنندگان محتوا ویدیویی یا ولاگرها (vlogger) ساخته شده است. یک دوربین 20 مگاپیکسلی سبک و کوچک که در آن ویژگی‌های ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

نیکون دوربین بدون‌آینه (Mirrorless) جدیدی به نام Z30 معرفی کرد که به طور خاص برای تولیدکنندگان محتوا ویدیویی یا ولاگرها (vlogger) ساخته شده است. یک دوربین 20 مگاپیکسلی سبک و کوچک که در آن ویژگی‌های زیادی برای تولید محتوا ویدیویی وجود دارد.

مشخصات دوربین نیکون Z30

دوربین جدید Z30 در بین تمام دستگاه‌های سری Z نیکون، کوچک‌ترین و سبک‌ترین طراحی را دارد تا جابجایی آن برای کاربران بسیار ساده باشد. از جمله ویژگی‌های قابل توجه این دوربین‌ برای ولاگرها می‌توان به نمایشگر لمسی بازشو، امکان ضبط ویدیوهای 4K UHD و سیستم فوکوس چشم و چهره اشاره کرد که کیفیت و جذابیت ویدیوها را تا حدی تضمین می‌کند.

علاوه بر این، دوربین‌ جدید نیکون از میکروفون استریو داخلی، یک ورودی خارجی و تا 125 دقیقه زمان ضبط مداوم ویدیو نیز بهره می‌برد تا به یک دستگاه همه جانبه برای ولاگرها (نه عکاسان حرفه‌ای) تبدیل شود.

Z 30 همچنین دارای یک سنسور تصویر برش شده با اندازه 20 مگاپیکسل است و اگر می‌خواهید از آن به عنوان یک دوربین‌ عکاسی معمولی استفاده می‌کند، می‌توانید با هر بار شارژ کامل باتری دستگاه، 330 قطعه عکس بگیرید. از این دستگاه می‌توان به عنوان رقیب، دوربین ZV-E10 سونی یاد کرد.

«جی واناتر»، معاون اجرایی نیکون در بیانیه‌ای گفت:

«یک دوربین واقعی با لنزهای قابل تعویض جهشی بزرگ در تکامل شخصی یک سازنده محسوب می‌شود. ما می‌خواهیم با ارائه بهترین رویکرد، از سازندگان حمایت کنیم، که به آن‌ها کمک می‌کند خلاقیت خود را افزایش دهند و باعث رشد جوامع طرفداران خود شوند.»

دوربین Z30 می‌تواند بیش از دو ساعت ویدیوهای فول اچ‌دی و 35 دقیقه ویدیو 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. نیکون عقیده دارد که این میزان برای ضبط پروژه‌های DIY یا how-to طولانی مناسب است.

قیمت دوربین جدید نیکون

دوربین جدید

در نهایت، نیکون Z30 از اواسط ماه جولای (اواخر تیر) با قیمت 710 دلار وارد بازار خواهد شد. با این وجود، اگر نیکون گزینه‌های دیگری را نیز برای علاقه‌مندان ارائه کرده است. به عنوان مثال، اواخر امسال نیکون Z30 را با لنز 140 میلی‌متری NIkkor Z DX 18 می‌توان با قیمت 1150 دلار خریداری کرد.

علاوه بر این، نیکون برای ولاگرها و وبلاگ‌نویسان، یک کیت لوازم جانبی Creators با قیمت 150 دلار (تصویر بالا) پیشنهاد کرده که شامل استند سه‌پایه SmallRig، کنترل بلوتوث Nikon ML-L7 و میکروفون Rode VideoMicro می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی