ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کربن‌زدایی
علمی

ناسا برای کربن‌زدایی نسل جدید هواپیماها از بخش خصوصی درخواست کمک کرد

در سال 2019، سفرهای فضایی حدود 915 میلیون تن کربن دی‌اکسید در سراسر جهان تولید کرده‌اند. همین امر سبب شده تا کربن‌زدایی به یکی از دغدغه‌های مهم بشریت تبدیل شود. ناسا در تلاش برای کربن‌زدایی ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۱۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

در سال 2019، سفرهای فضایی حدود 915 میلیون تن کربن دی‌اکسید در سراسر جهان تولید کرده‌اند. همین امر سبب شده تا کربن‌زدایی به یکی از دغدغه‌های مهم بشریت تبدیل شود.

ناسا در تلاش برای کربن‌زدایی - کاهش میزان کربن تولید شده - در روز پنجشنبه اعلام کرد: «قصد داریم با شرکت‌های خصوصی که به دنبال توسعه فناوری پروازهای پایدار هستند، همکاری کنیم. این نسل جدید از هواپیماها میزان کربن کمتری تولید خواهند کرد و تا دهه 2030 در فرودگاه‌ها دیده می‌شوند.»

سفر هوایی همچنان یکی از بزرگترین عوامل گرمایش جهانی در بخش حمل و نقل است. میزان کربن تولید شده توسط این سفرها، گرمایش جهانی را با بحران بزرگی روبرو کرده است. دانشمندان و محققان از اقصی نقاط مختلف دنیا در تلاش برای حل این معضل هستند.

ناسا نیز در تلاش برای رفع این مسئله، به دنبال تامین بودجه طراحی، ساخت و آزمایش هواپیماهای نسل جدید در مقیاس بزرگ است. به‌طور خاص، ناسا به دنبال کاهش انتشار کربن از طریق هوانوردی است. کربن‌زدایی می‌تواند به کنترل مسئله گرمایش جهانی کمک شایانی کند.

کربن‌زدایی

«باب پیرس» معاون ناسا در اداره ماموریت تحقیقاتی هوانوردی گفت: «در سال‌های آینده، افزایش پروازهای فضایی با سرعت ثابتی به رشد خود ادامه خواهد دارد. ما پیش‌بینی می‌کنیم حتی هواپیماهای تک‌ نفره نیز ترافیک فضایی را به خود اختصاص دهند. از این رو قصد داریم طی همکاری با شرکت‌های خصوصی، به محیط زیست در کاهش تولید کربن کمک کنیم. همچنین قصد داریم صنعت هوانوردی ایالات متحده را نیز تقویت کنیم.»

ناسا قصد دارد حداقل یک شریک صنعتی را در اوایل سال انتخاب کند و علاوه بر پشتیبانی مالی، امکانات مرکز تحقیقات پرواز «آرمسترانگ» در «ادواردز» در کالیفرنیا را در اختیارش قرار دهد.

این تلاش ناسا در همکاری با شرکت‌های خصوصی هم‌راستا با اقدامات کاخ سفید است. کاخ سفید قصد دارد تا سال 2050 میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از پروازهای فضایی را به حداقل کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی