ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیف پول Novi متا
تکنولوژی

متا کیف پول Novi را غیرفعال می‌کند؛ پایان کار آخرین بازمانده از پروژه لیبرا

متا رسما اعلام کرد که از تاریخ 1 سپتامبر (10 شهریور) به برنامه پایلوت کیف پول رمزارزی Novi پایان می‌دهد و پس از این تاریخ امکان دسترسی به این سرویس وجود نخواهد داشت. با این ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

متا رسما اعلام کرد که از تاریخ 1 سپتامبر (10 شهریور) به برنامه پایلوت کیف پول رمزارزی Novi پایان می‌دهد و پس از این تاریخ امکان دسترسی به این سرویس وجود نخواهد داشت. با این تصمیم به نظر می‌رسد که این پروژه رمزارزی سرانجام پس از سه سال از آغاز تلاش فیسبوک برای راه‌اندازی آن خاتمه خواهد یافت.

این شرکت در اطلاعیه‌ای در وب‌سایت Novi این خبر را اعلام کرد و از کاربران خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن سرمایه‌های خود را از این کیف پول خارج کنند. متا از تاریخ 21 ژوئیه (30 تیر) امکان واریز پول به حساب‌ها را غیرفعال می‌کند و اکانت واتس‌اپ Novi و اپلیکیشن آن هم غیرفعال می‌شوند. با پایان دوره پایلوت، کاربران دیگر حتی به تاریخچه تراکنش‌های خود هم دسترسی نخواهند داشت.

فناوری‌های Novi به متاورس می‌روند

کیف پول Novi متا

اگرچه متا از پایان کار Novi خبر داده، اما همچنین اعلام کرده که قصد دارد از فناوری‌های این سرویس در محصولات آتی خود از جمله در متاورس استفاده کند. در بیانیه متا آمده است: «ما همین حالا در حال استفاده از تجربیات چند ساله خود در زمینه بلاکچین و محصولات جدید نظیر اقلام کلکسیونی دیجیتال هستیم. منتظر فعالیت‌های بیشتر ما در فضای وب 3 باشید، چون نسبت به قابلیت‌هایی که این فناوری‌ها می‌توانند برای مردم و کسب و کارها به ارمغان بیاورند، بسیار خوش‌بینیم.»

پروژه Novi که پیش‌تر با نام Calibra شناخته می‌شد، در سال 2019 به عنوان کیف پول استیبل‌کوین لیبرا معرفی شد. ولی با فشارهای رگولاتوری، نقش این پروژه هم تغییر کرد و به سرویسی برای انتقال پول بر مبنای رمزارزها بدل گشت. با این حال، این پروژه به فراتر از ایالات متحده آمریکا و گواتمالا نرفت.

اکنون پایان پروژه لیبرا در متا در شرایطی رقم می‌خورد که بازار رمزارزها با افت قابل توجهی روبرو شده و بسیاری از شرکت‌های این حوزه در حال تعدیل نیرو یا توقف فعالیت‌های خود هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی