ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز 11
تکنولوژی

با افزایش استقبال کاربران، سهم بازار ویندوز 11 به 23 درصد رسید

شرکت AdDuplex حدود سه ماه پیش در گزارشی به تشریح وضعیت بازار سیستم عامل ویندوز پرداخت و شرایط رشد جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت چندان خوب نبود. اما این شرکت حالا در گزارش جدید خود خبرهای ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

شرکت AdDuplex حدود سه ماه پیش در گزارشی به تشریح وضعیت بازار سیستم عامل ویندوز پرداخت و شرایط رشد جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت چندان خوب نبود. اما این شرکت حالا در گزارش جدید خود خبرهای خوبی را برای ویندوز 11 به همراه دارد.

بر اساس گزارش ماه ژوئن AdDuplex، جدیدترین سیستم عامل ردموندی‌ها سهم بازار خود را از 19.7 درصد در ماه آوریل به 23 درصد رسانده است. ویندوز 11 در دو ماه اخیر رشدی کمتر از 3.5 درصد داشته که عدد خوبی نیست اما شرایط این سیستم عامل را نسبت به رشد 0.4 درصدی ماه آوریل بهتر می‌کند.

مایکروسافت حدود یک سال پیش ویندوز 11 را معرفی کرد و اگرچه عرضه عمومی آن در فصل پاییز اتفاق افتاد، این نسخه هنوز نتوانسته حتی 25 درصد از سهم بازار را به دست آورد. ویندوز 10 همچنان پرکاربرترین ویندوز دنیاست و بیش از 60 درصد کاربران از آن استفاده می‌کنند. در واقع نسخه ویندوز 10 21H2 با 38 درصد در جایگاه اول و ویندوز 10 21H1 با 23.9 درصد در جایگاه دوم قرار دارد. سومین جایگاه متعلق به ویندوز 11 است.

سهم بازار ویندوز 10 همچنان بیشتر از ویندوز 11 است

سهم بازار ویندوز 11

با این نرخ رشد، جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت ماه آینده از نسخه 21H1 پیشی می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد که نسخه 21H2 همچنان تا چند ماه دیگر در جایگاه اول قرار داشته باشد. یکی از دلایل مهاجرت آهسته کاربران به ویندوز 11 می‌تواند مربوط به پیش‌نیازهای سخت‌گیرانه مایکروسافت باشد.

با این حال، با افزایش آمار کاربرانی که کامپیوترهای ویندوزی جدید خریداری می‌کنند، سهم بازار ویندوز 11 نیز رشد خواهد کرد. با این حال، گروه بزرگی از کاربران ویندوز 10 به خاطر نبود برخی از قابلیت‌ها در نسخه جدید این سیستم عامل احتمالا دست به آپگرید نمی‌زنند و البته خیلی‌ها تغییر را دوست ندارند. حالا باید صبر کنیم تا ببینیم ویندوز 11 بالاخره بعد از چند ماه می‌تواند به پرکاربرترین سیستم عامل غول ردموندی تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی