ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک جف بزوس
کسب و کار

ثروتمندان جهان در نیمه اول 2022 در مجموع 1.4 تریلیون دلار ضرر کردند

ثروتمندان جهان در نیمه اول سال 2022 با افت قابل توجهی در دارایی‌های خود روبرو شدند. ایلان ماسک 62 میلیارد، جف بزوس 63 میلیارد و مارک زاکربرگ نیمی از ثروت خود را از دست داد. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

ثروتمندان جهان در نیمه اول سال 2022 با افت قابل توجهی در دارایی‌های خود روبرو شدند. ایلان ماسک 62 میلیارد، جف بزوس 63 میلیارد و مارک زاکربرگ نیمی از ثروت خود را از دست داد. در واقع 500 فرد ثروتمند دنیا در مجموع 1.4 تریلیون دلار ضرر کردند. این ریزش از شدیدترین افت شش ماهه دارایی ثروتمندان در طول تاریخ حکایت دارد.

به گزارش بلومبرگ، مقدار دارایی‌های ثروتمندان جهان در شش ماه اخیر در مقایسه با دو سال گذشته افت چشمگیری داشته است. این افراد از آغاز دوران همه‌گیری کرونا به واسطه مشوق‌های مالی دولت‌ها و بانک‌های مرکزی با افزایش ارزش سهام شرکت‌های خود روبرو شدند و بر ارزش دارایی‌های خود افزودند. حالا اما ریزش بازارهای مالی در ثروت این افراد هم اثر قابل توجهی گذاشته است.

سیاستمداران در چند وقت اخیر نرخ بهره را افزایش داده‌اند تا به نحوی با افزایش تورم مبارزه کنند، همین مسئله باعث سقوط ارزش سهام شرکت‌ها و به تبع آن، ارزش دارایی‌های ثروتمندان شده است. تسلا در سه ماه اخیر بدترین فصل مالی تاریخ خود را پشت سر گذاشته و آمازون نیز از زمان ترکیدن حباب دات کام بدترین شرایط را تجربه کرده است.

ماسک و بزوس همچنان در صدر فهرست ثروتمندان

ریزش ثروت

اگرچه زیان ثروتمندان در نوع خود سنگین بوده، اما این اتفاق اثر ناچیزی بر کاهش شکاف نابرابری توزیع ثروت میان مردم داشته است. ایلان ماسک به عنوان هم‌بنیان‌گذار تسلا همچنان با 208.5 میلیارد دلار دارایی ثروتمندترین فرد دنیاست. در رده دوم جف بزوس قرار گرفته که طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ 129.6 میلیارد دلار دارایی دارد.

جایگاه سوم متعلق به برنار آرنو، هم‌موسس و مدیرعامل LVMH است که 128.7 میلیارد دلار ثروت دارد. بیل گیتس نیز با 114.8 میلیارد دلار در رده بعدی دیده می‌شود. در حال حاضر فقط همین چهار نفر هر کدام ثروتی بیش از 100 میلیارد دلار دارند. در حالی که در آغاز سال 2022 حدود 10 نفر در این باشگاه قرار گرفته بودند و مارک زاکربرگ هم یکی از آن‌ها بود. او حالا با 60 میلیارد دلار در رده 17 قرار گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی