ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تصویر هفته هابل: جواهر کهکشانی CGCG 396-2

تلسکوپ فضایی هابل که با همکاری ناسا و ESA (سازمان فضایی اروپا) کنترل می‌شود، با رصدهای خود تصویری از کهکشان CGCG 396-2 ثبت کرده که سوژه تصویر این هفته هابل است. این کهکشان عجیب چندین ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

تلسکوپ فضایی هابل که با همکاری ناسا و ESA (سازمان فضایی اروپا) کنترل می‌شود، با رصدهای خود تصویری از کهکشان CGCG 396-2 ثبت کرده که سوژه تصویر این هفته هابل است. این کهکشان عجیب چندین بازو دارد و در فاصله ۵۲۰ میلیون سال نوری از ما قرار دارد و در محدوده صورت فلکی جبار (Orion) می‌توان آن را دید.

پروژه باغ وحش کیهانی

این یکی از تصاویر ارزشمند پروژه «باغ وحش کهکشانی» است که با داده‌های تلسکوپ فضایی هابل پردازش شده است. باغ وحش کهکشانی یک پروژه شهروندی است که با صدها هزار داوطلب از سراسر دنیا انجام شده است تا کهکشان‌ها را دسته‌بندی کنند و به مطالعات آینده کمک کنند. پس از اتمام پروژه، با یک نظرسنجی عمومی تصاویری که از همه عجیب‌تر بودند، برای شروع مطالعات انتخاب شدند و هابل در ماموریت‌های بعدی آن‌ها را بیشتر بررسی کرد.

کهکشان CGCG 396-2 یکی از همین اجرام انتخابی بود که برای مطالعات بعدی با دوربین پیشرفته برای کاوش‌ها (Advanced Camera for Surveys) ثبت شد. پروژه باغ وحش کهکشانی را برای اولین بار منجمی ۹۰۰ هزار کهکشان را با چشم دسته‌بندی کرد. پس از آن، سایر مردم را به این چالش دعوت کرد و در شش ماه صد هزار داوطلب جذب این پروژه شدند و بیش از ۴۰ میلیون کهکشان را دسته‌بندی کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی