ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

با شروع تعطیلات تابستانی میلیون‌ها گیمر ایرانی، توییچ بازهم فیلتر شد

دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم استریم بازی‌های ویدئویی «توییچ» بار دیگر مسدود شده است. هنوز مشخص نیست اختلال پیش آمده مربوط به فیلترینگ است یا خیر اما همزمانی این موضوع با آغاز تعطیلات تابستانی نوجوانان ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۱

دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم استریم بازی‌های ویدئویی «توییچ» بار دیگر مسدود شده است. هنوز مشخص نیست اختلال پیش آمده مربوط به فیلترینگ است یا خیر اما همزمانی این موضوع با آغاز تعطیلات تابستانی نوجوانان و جوانان بر شائبه فیلتر توییچ می‌افزاید. بررسی‌ها نشان می‌دهد امکان دسترسی به این پلتفرم با استفاده از ابزارهای فیلترشکن میسر است.

طی سال‌های اخیر و با فراگیری بازی‌های ویدئویی، استفاده از پلتفرم توییچ برای استریم بازی و مشاهده آن‌ها بین گیمرهای ایرانی بسیار رواج یافته است. تعداد قابل توجهی از این کاربران را نیز نوجوانان و جوانانی تشکیل می‌دهند که با آغاز تابستان، به دنبال تفریح برای پرکردن اوقات فراغت خود هستند و توییچ یکی از همین گزینه‌هاست.

اما به نظر می‌رسد طی یکی دو روز گذشته دسترسی کاربران با IP ایران به پلتفرم توییچ محدود شده است. تا لحظه نگارش این خبر هنوز هیچ نهاد رسمی و یا بنیاد ملى بازى هاى رایانه‌اى به عنوان متولى اصلى بازى هاى ویدیویى در کشور پاسخى به این اختلال توییچ برای کاربران ایرانی نداده است و دلیل آن را مشخص نکرده است.

ذکر این نکته ضروری است که سرویس‌های توییچ و یا استیم (دیگر پلتفرم محبوب گیمرها) از گذشته تا امروز هر از گاهی برای کاربران داخل کشور دچار اختلال می‌شوند؛ به عنوان مثال سرویس توییچ یک بار در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ برای مدت زمانی کوتاه فیلتر و سپس رفع فیلتر شده بود و این اتفاق مجددا در اسفند ۱۴۰۰ نیز برای چند روز رخ داده بود.

برخی هم‌زمانی بازگشت طرح صیانت به مجلس و فیلتر توییچ را با هم مرتبط دانسته و معتقدند که مسدودسازی صورت گرفته نیز در همین راستا است.

توییچ یک سرویس آنلاین برای ویدئوهای پخش زنده (Live) است که کاربران مختلف از سراسر جهان را قادر می‌سازد تا به صورت زنده به پخش محتوای مورد نظر خود بپردازند؛ غالب این محتوا را مسائل گیمینگ، استریم زنده بازی کردن و گفتگوی برخط کاربران و استریمر تشکیل می‌دهد.

این سرویس اولین بار در سال 2011 از شرکت مادر خود یعنی جاستین. تی وی (Justin.tv) جدا شد تا فعالیت خود را به صورت مستقل و با محوریت ویدئو گیم ادامه دهد. خروجی فعالیت مستقل این مجموعه آن بود که سه سال بعد در ماه اوت 2014، آمازون مجموعه جدید را به مبلغ 970 میلیون دلار خریداری کرد و پایه‌های اولیه توییچ امروزی شکل گرفت.

آیا شما می‌توانید به سرویس توییچ بدون استفاده از ابزارهای فیلترشکن دست پیدا کنید؟ از چه سرویس ارائه دهنده خدمات اینترنتی استفاده می‌کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رتدداا اتتت
    رتدداا اتتت | ۱۳ تیر ۱۴۰۱

    توییچ در حال حاضر با اینترنت ایرانسل محدود نیست و قابل اتصال است

مطالب پیشنهادی