ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سرمایه گذاری هنگفت چینی ها برای تولید خودروهای برقی ولوو در اروپا

ولوو که این روزها از زیر مجموهای جیلی چین به حساب می آید. یکی از نخستین خودروسازان سنتی بود که از بازنشستگی تدریجی موتورهای درون‌سوز خبر داد. طبق استراتژی جدید این کمپانی قرار است از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

ولوو که این روزها از زیر مجموهای جیلی چین به حساب می آید. یکی از نخستین خودروسازان سنتی بود که از بازنشستگی تدریجی موتورهای درون‌سوز خبر داد. طبق استراتژی جدید این کمپانی قرار است از سال 2030 به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود. برای زمینه‌سازی این اتفاق مهم، ولوو با اختصاص 1.2 میلیارد یورو، یک کارخانه جدید احداث خواهد کرد. این کارخانه که سومین سایت تولیدی ولوو در اروپا به شمار می‌رود، در شهر کوشیتسه اسلواکی واقع شده و فقط به مونتاژ مدل‌های برقی مشغول خواهد بود.

ولوو

آنطور که برند محبوب سوئدی وعده داده، کلنگ احداث این کارخانه سال آینده به زمین خواهد خورد. روند تجهیز و افزودن خطوط تولید هم برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است. به گفته ولوو حداقل تا سال 2026 قرار نیست ماموریت تولید انبوه مدلی به کارخانه مذکور محول شود.

ولوو تاکید می‌کند کارخانه جدیدش عاری از آلاینده‌های کربنی خواهد بود. در صورت فعالیت با تمام ظرفیت، این کارخانه می‌تواند سالانه تا 250 هزار خودرو را تولید کند. البته این کارخانه طوری طراحی شده که قابل گسترش است و در صورت افزایش تقاضا، امکان افزایش ظرفیت تولید آن وجود دارد.

ولوو
کانسپت Recharge

هنوز مشخص نیست که چه مدل‌هایی در این کارخانه مونتاژ خواهند شد، اما ولوو می‌گوید آنها «به نسل بعدی تعلق داشته و کاملا برقی» خواهند بود. شاید تاکید روی واژه «کاملا» به معنای آنست که خودروهای تولیدی در کارخانه جدید از پلتفرم اختصاصی بهره می‌برند. بد نیست بدانید دو مدل الکتریکی XC40 Recharge و C40 Recharge بر مبنای پلتفرم CMA که اساسا برای خودروهای درون‌سوز توسعه یافته، تولید می‌شوند.

ولوو

کارخانه جدید ولوو اولین کارخانه تازه‌تاسیس کمپانی در اروپا در شش دهه گذشته به حساب می‌آید. دو کارخانه Torslanda و Ghent که به ترتیب در سال‌های 1964 و 1965 احداث شده‌اند، سالانه حدود 600 هزار خودرو را مونتاژ می‌کنند.

خودروساز سوئدی در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرده ساخت کارخانه جدید باعث اشتغال‌زایی هزاران نفر در منطقه خواهد شد. هر چند ولوو به رقم دقیق اشاره‌ای نداشته، اما رویترز میزان اشتغال‌زایی 3300 نفری تا سال 2026 را تخمین زده است.

ولوو C40 Recharge

شایان ذکر است حدود 20 درصد از سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد یورویی، توسط دولت اسلواکی انجام خواهد شد. این کارخانه در واقع سنگ بنای ولوو در دستیابی به رویای حذف کامل آلایندگی کربنی تا سال 2040 خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی