ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: آی‌مک M3 سال 2023 می‌آید و آی‌مک پرو در دست ساخت قرار دارد

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در یادداشت جدیدی مدعی شده که اپل همچنان در حال کار روی یک آی‌مک متفاوت است. این محصول که می‌تواند همان آی‌مک پرو باشد که ظاهرا کاربران حرفه‌ای‌تر را هدف قرار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در یادداشت جدیدی مدعی شده که اپل همچنان در حال کار روی یک آی‌مک متفاوت است. این محصول که می‌تواند همان آی‌مک پرو باشد که ظاهرا کاربران حرفه‌ای‌تر را هدف قرار داده و قرار است نمایشگر بزرگ‌تر و تراشه قدرتمندتری داشته باشد. آی‌مک M3 معمولی هم احتمالا در سال آینده میلادی به بازار می‌آید.

بلومبرگ در گزارش جدیدی اعلام کرده که اپل مشغول کار روی حداقل دو آی‌مک جدید با تراشه‌های سری M3 است. مارک گرمن می‌گوید اپل احتمالا در سال 2023 یک آی‌مک 24 اینچی با تراشه استاندارد M3 معرفی می‌کند و به کار روی مدل رده بالای آی‌مک ادامه می‌دهد. در گزارش او آمده است:

«باور دارم که اپل در حال کار روی آی‌مکی با نمایشگر بزرگ‌تر برای بازار کاربران حرفه‌ای است. تصور می‌کنم که این مدل از نسخه‌ای از تراشه M3، احتمالا M3 پرو یا M3 مکس استفاده خواهد کرد. بنابراین این دستگاه تراشه‌ای مشابه مک‌بوک پرو خواهد داشت. فکر نمی‌کنم ترکیب مک استودیو یا مک مینی با اپل استودیو دیسپلی رضایت بسیاری از کاربران حرفه‌ای را که خواستار نمایشگر بزرگ‌تر هستند، جلب کند.»

آی مک M1
آی‌مک M1

مارک گرمن: آی‌مک پرو کنار گذاشته نشده است

اپل در ماه مارس 2021 آی‌مک پرو را از رده خارج کرد و در ماه مارس 2022 مدل اینتلی آی‌مک 27 اینچی را کنار گذاشت. در نتیجه، فعلا فقط آی‌مک 24 اینچی M1 در دسترس قرار دارد. این شرکت حالا عملاً آی‌مک 27 اینچی را با مک استودیو و استودیو دیسپلی جایگزین کرده و برخی منابع باور دارند که دیگر نباید منتظر مدل رده بالای آی‌مک باشیم. با این وجود، گرمن همچنان معتقد است که مدل قوی‌تر و رده بالاتر این کامپیوتر آل این وان در راه است.

در یادداشت جدید گرمن به مک مینی با M2 و M2 پرو، مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی با M2 پرو و M2 مکس و مک پرو با M2 اولترا و M2 اکستریم اشاره شده، اما خبری از آی‌مک M2 نیست. او انتظار دارد که این کامپیوتر 24 اینچی از اولین محصولاتی باشد که با تراشه‌های سری M3 به بازار می‌آید. مک‌بوک ایر 13 اینچی، مک‌بوک ایر 15 اینچی و احتمالا یک نوت‌بوک 12 اینچی جدید از دیگر محصولاتی هستند که با تراشه M3 از راه خواهند رسید.

گرمن قبلا گفته بود که به این زودی‌ها نباید منتظر عرضه آی‌مک رده بالا باشیم. حالا با توجه به این که گفته شده این دستگاه از تراشه M3 استفاده خواهد کرد، این انتظار احتمالا تا سال 2023 به طول می‌انجامد. خانواده تراشه‌های M3 بر پایه فناوری 3 نانومتری شرکت TSMC ساخته خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی