ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بزرگترین نیلوفر آبی جهان
علمی

بزرگ‌ترین نیلوفر آبی جهان با اندازه سه متر کشف شد [تماشا کنید]

متخصصان باغ گیاه‌شناسی کیو در لندن به تازگی اعلام کرده‌اند که موفق به کشف گونه جدیدی از نیلوفرهای آبی شده‌اند که در واقع بزرگ‌ترین نمونه از این گیاه در جهان است. این اولین باری است ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

متخصصان باغ گیاه‌شناسی کیو در لندن به تازگی اعلام کرده‌اند که موفق به کشف گونه جدیدی از نیلوفرهای آبی شده‌اند که در واقع بزرگ‌ترین نمونه از این گیاه در جهان است. این اولین باری است که محققان از اواسط قرن 19 به بعد موفق به کشف یک گونه جدید از نیلوفر آبی می‌شوند.

این گیاه در واقع به مدت 177 سال در این باغ گیاه‌شناسی و 34 سال در گیاهکده ملی بولیوی در معرض دید قرار داشت، اما تصور می‌شد که عضوی از گونه Victoria amazonica باشد. حالا اما گروهی از کارشناسان در باغ گیاه‌شناسی کیو با همکاری تیمی از بولیوی دریافته‌اند که این گیاهان از یک گونه متفاوت‌ هستند.

این گونه جدید که اکنون Victoria boliviana نام گرفته، در بیشترین حالت به اندازه سه متری می‌رسد و به عنوان بزرگ‌ترین نیلوفر آبی جهان معرفی شده است. محققان نتایج یافته‌های خود درباره این گونه جدید را در مجله Frontiers in Plant Science منتشر کرده‌اند.

«لوسی اسمیت»، کارشناس گیاه‌شناسی می‌گوید: «مردم از ما می‌پرسیدند که چرا این یکی این قدر با بقیه فرق می‌کند؟ ما مجبور بودیم بگوییم به نظرمان این گونه شبیه این یا آن گیاه است. به عبارت دیگر، این راز شگفت‌انگیز تمام مدت در مقابل چشم ما قرار داشت.»

شناسایی بزرگ‌ترین نیلوفر آبی جهان در سال 2022

«کارلوس مگدالنا»، متخصص علمی باغبانی که در زمینه حفظ گونه‌های گیاهی در معرض انقراض فعالیت می‌کند، می‌گوید این نیلوفر آبی یکی از شگفتی‌های گیاه‌شناسی دنیاست. او مدعی است که سالانه حدود 2000 گونه جدید شناسایی می‌شود اما نکته عجیب کشف گیاهی با این اندازه و این مقدار از شهرت در سال 2022 است.

بزرگترین نیلوفر آبی جهان

مگدالنا ادامه می‌دهد: «اتفاق بسیار عجیبی افتاده، و نشان می‌دهد که چه چیزهایی دیگری ممکن ناشناخته باقی مانده باشد و در نهایت چقدر کم درباره دنیای طبیعی پیرامونمان اطلاع داریم.» نیلوفرهای آبی در شب از سفید به صورتی تغییر رنگ می‌دهند.

گیاه Victoria Boliviana نام خود را از همکاران بولیویایی این تحقیق و اکوسیستم طبیعی رشد خود گرفته است. باغ گیاه‌شناسی کیو حالا تنها نقطه دنیاست که به‌صورت همزمان از هر سه گونه نیلوفرهای آبی میزبانی می‌کند. گونه سوم Victoria cruziana نام دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mm G
    Mm G | ۱۷ تیر ۱۴۰۱

    سلام اگر مي شود عكس و مطالبي كه در سايت مي گذاريد از لحاظ إنساني و اسلامي رعايت شده باشد مثلا حجاب و ...

مطالب پیشنهادی