ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

چگونه اینترنت رایگان دولت برای سه دهک اول جامعه را فعال کنیم؟

وزیر ارتباطات هفته گذشته از ارائه بسته اینترنت رایگان توسط دولت به سه دهک درآمدی پایین جامعه خبر داد. اما این بسته به صورت خودکار فعال نشده و متقاضیان بایستی آن را فعال کنند. در ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۵

وزیر ارتباطات هفته گذشته از ارائه بسته اینترنت رایگان سرپرست خانوار به سه دهک درآمدی پایین جامعه خبر داد. اما این بسته به صورت خودکار فعال نشده و متقاضیان بایستی آن را فعال کنند. در ادامه با روش‌های ثبت نام اینترنت رایگان دولت آشنا می‌شویم.

به گفته «عیسی زارع پور» بسته اینترنت در نظر گرفته شده برای سه دهک اول، چهارماهه بوده و به صورت دائمی تمدید خواهد شد. اما بسیاری از افراد از اینکه در کدام دهک جامعه قرار دارند اطلاعی ندارند، وزیر ارتباطات نیز در این باره گفت: «سه دهک درآمدی پایین کسانی هستند که یارانه 400 هزار تومانی دریافت می‌کنند.»

به نظر می‌رسد اینترنت کوپنی دولت تنها برای سرپرستان خانوار بوده چرا که شماره تماس وارد شده هنگام فعالسازی حتما باید به نام سرپرست خانوار باشد. همچنین آنطور که مشاور وزیر ارتباطات اعلام کرده، حجم این بسته‌ها 10 گیگابایت است.

اما اگر نمی‌دانید در دهک چندم قرار گرفته‌اید و به دنبال دریافت اینترنت رایگان هستید با ما همراه باشید تا با دو راه فعالسازی این بسته آشنا شوید.

کد اینترنت رایگان سرپرست خانوار دولت

اگر سرپرست خانوار هستید با خطی که به نام شما است و می‌خواهید اینترنت رایگان دولت روی آن برایتان فعال شود، بایستی کد اینترنت رایگان سرپرست خانوار را با گوشی خود شماره‌گیری کنید. بدین منظور کد #1234*4* را شماره‌گیری کرده و گزینه تماس را بزنید.

کد اینترنت رایگان سرپرست خانوار

سپس از شما خواسته شده تا کد ملی خود را وارد کنید. اگر مشمول اینترنت کوپنی نباشید با پیغام «هم‌وطن گرامی شما مشمول دریافت اینترنت رایگان نیستید» رو به رو خواهید شد. اما اگر این بسته به شما تعلق بگیرد، گزینه فعالسازی برایتان نمایش داده خواهد شد.

ثبت نام اینترنت رایگان سه دهک پایین از طریق دولت هوشمند

شما همچنین با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می‌توانید فرآیند ثبت نام اینترنت رایگان سه دهک پایین را طی کنید. این سامانه خدمات مختلفی همچون ثبت نام یارانه را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. البته با توجه به اینکه هنوز نسخه آزمایشی آن فعال شده است، احتمالا هنگام مراجعه به آن با مشکلاتی رو به رو شوید.

برای ورود به پنجره ملی بایستی شماره تلفن همراهی که به نام شما است را به همراه کد امنیتی درج کرده و روی «ارسال کد فعالسازی» کلیک کنید.

پنجره خدمات دولت الکترونیک

سپس نوبت به درج کد ملی و تاریخ تولدتان می‌رسد که پس از آن بایستی روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک کنید.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

در مرحله بعد کد پستی شما نمایش داده شده و در صورت اطمینان از صحت آن روی ثبت اطلاعات بزنید. اگر محل زندگی شما و کد پستی‌تان تغییر کرده، کد جدید را وارد کنید و سپس گزینه ثبت اطلاعات را انتخاب کنید.

پنجره خدمات

حال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شده و می‌توانید از خدمات مختلف آن بهره‌مند شوید. یکی از جدیدترین سرویس‌های این پنجره، مشاهده وضعیت مشمول بودن دریافت اینترنت رایگان سرپرست خانوار دهک‌های درآمدی یک تا سه است که کافی است روی گزینه «مشاهده» کلیک کنید.

ثبت نام اینترنت رایگان سه دهک پایین

در صورتی که مشمول اینترنت رایگان دولت باشید پیامی برای فعال شدن اینترنت رایگان برای شماره تماس ثبت شده می‌آید و در صورتی که سرپرست خانوار تمایل به تغییر شماره تماس وارد شده را دارد می‌تواند شماره جدید را وارد و کلمه تایید را کلیک کند.

ثبت نام اینترنت رایگان سه دهک پایین

در صورتی که مشمول اینترنت کوپنی نباشید نیز با پیامی مبنی بر اینکه در لیست سرپرستان خانوار دهک‌های درآمدی یک تا سه قرار ندارید رو به رو خواهید شد.

سوالات پرتکرار کاربران

حجم و مدت بسته اینترنت رایگان سرپرست خانوار دولت برای اقشار کم درآمد چقدر است؟

مدت زمان این بسته‌ها 4 ماهه بوده و حجم آن‌ها 10 گیگابایت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Mehrdad Davoodi
    Mehrdad Davoodi | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

    سلام وخسته نباشید من ازهردوروش ثبت نام کردم وباموفقیت ثبت نام شدوتمام مراحل راطی کردم ولی نه کدفعالسازی ارسال شدنه بسته ای فعال شدپس چه مشکلی پیش امده راهنایی کنید

  • عایشه میرشکار
    عایشه میرشکار | ۲۰ تیر ۱۴۰۱

    سلام ببخشیدمن ثبت نام کرد همه کاراشم کرده امام پیامک فعالسازی پیامک نیومد میشه کمکم کنین

  • عبدالرضا حقیقی
    عبدالرضا حقیقی | ۲۰ تیر ۱۴۰۱

    من‌هم‌با*4*1234ثبتنام‌کردم‌ولی‌جوابی‌برای‌فعالسازی‌نیامده

  • عبدالله فتوحی
    عبدالله فتوحی | ۱۸ تیر ۱۴۰۱

    من ثبت نام کردم با کدussdپس چرا جوابش نمیاد؟

مطالب پیشنهادی