ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیتروئن  C4 X الکتریکی
خودرو

مدیرعامل سیتروئن: مرگ خودروهای اقتصادی قطعی است!

روند تولید خودروهای الکتریکی طی چند سال اخیر سرعت گرفته است. حتی محافظه‌کارترین برندهای خودروسازی همچون تویوتا و جنرال موتورز نیز محصولاتی الکتریکی را روانه بازار کرده‌اند. با این حال رئیس هیات مدیره سیتروئن اعتقاد ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

روند تولید خودروهای الکتریکی طی چند سال اخیر سرعت گرفته است. حتی محافظه‌کارترین برندهای خودروسازی همچون تویوتا و جنرال موتورز نیز محصولاتی الکتریکی را روانه بازار کرده‌اند. با این حال رئیس هیات مدیره سیتروئن اعتقاد دارد که موج برقی‌سازی اتومبیل‌ها، به حذف خودروهای اقتصادی از این صنعت منجر خواهد شد و مرگ خودروهای اقتصادی با توجه به تورم اجتناب ناپذیر است.

آرنو ریبو در مراسم معرفی سیتروئن  C4 Xالکتریکی گفت: «افزایش تولید خودروهای برقی حیات خودروهای اقتصادی را به خطر خواهد انداخت. خودروهای برقی به مواد بیشتری برای ساخت نیاز دارند. افزایش تقاضا برای مواد اولیه موجب افزایش قیمت تمام شده آن‌ها خواهد شد و در نتیجه خودروسازان قادر به تولید خودروهای اقتصادی نخواهند بود.»

سیتروئن مای امی باگی

وی در ادامه اعلام کرد که سیتروئن به دنبال کاهش هزینه ساخت خودروهای الکتریکی است. ریبو افزود: «هزینه‌ ساخت ایستگاه‌های شارژ و زیرساخت برق‌رسانی روز به روز در حال افزایش است. قیمت مواد خام نیز روندی صعودی دارد و به همین دلیل بایستی در هزینه فرآیندهای تولید خودرو صرفه‌جویی کنیم.»

حذف خودروهای اقتصادی، نابودی قدرت خرید مصرف‌کنندگان

از دید مدیرعامل سیتروئن، برقی‌سازی خودروها یک تهدید بزرگ برای مصرف‌کنندگان است. با حذف خودروهای اقتصادی از سبد محصولات اکثر خودروسازان، بسیاری از مشتریان دیگر نمی‌توانند خودرو خریداری کنند. به همین دلیل سیتروئن معتقد است که محصولاتی تولید می‌کند که به طور همزمان مقرون به صرفه و پاک هستند.

هنوز قیمت سیتروئن  C4 X الکتریکی اعلام نشده است اما انتظار می‌رود قیمت آن در محدوده نسخه معمولی قرار گیرد. با این حساب می‌توان انتظار داشت که سیتروئن  C4 X الکتریکی حدود 30 هزار پوند (یک میلیارد و 160 میلیون تومان) قیمت داشته باشد.

 سیتروئن  C4 X الکتریکی

پیر مونفرینی، رئیس آینده سیتروئن نیز در مورد مدل C4X‌ الکتریکی می‌گوید: «ما مثل باقی خودروسازان به دنبال بزرگترین باتری‌ها با بیشترین ظرفیت نیستیم. بلکه می‌خواهیم باتری‌هایی مقرون به صرفه را در محصولات خود استفاده کنیم. همچنین تصمیم داریم تا خودروهایی با ظاهر ساده بسازیم. چرا که هزینه‌های تعمیر بدنه خودرهای اقتصادی با ظاهر ساده برای مشتریان ارزان تمام می‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی