ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ابر خودروی شش چرخ و برقی هنسی با 2400 اسب بخار قدرت و قیمت 3 میلیون دلار در راه است

دسامبر 2021 بود که هنسی از یک پروژه عجیب با نام Project Deep Space رونمایی کرد. شاید فکر کنید این پروژه مربوط به فضا باشد، اما در اصل اینگونه نبوده و نامی است که هنسی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

دسامبر 2021 بود که هنسی از یک پروژه عجیب با نام Project Deep Space رونمایی کرد. شاید فکر کنید این پروژه مربوط به فضا باشد، اما در اصل اینگونه نبوده و نامی است که هنسی برای یک خودروی جی تی شش چرخ چهار نفره برگزیده است! در آن مقطع فقط به برخی اطلاعات کلی بسنده شد، ولی حالا جان هنسی موسس و بنیانگذار کمپانی آمریکایی، جزئیات بیشتری از این خودروی تمام الکتریکی را در اختیار رسانه‌ها گذاشته است.

به گفته آقای هنسی، پروژه Project Deep Space در سال 2026 وارد فاز تولید خواهد شد. این جی تی خاص به باتری‌های حجیمی تجهیز می‌شود، به همین خاطر برد حرکتی آن 620 مایل یا 1000 کیلومتر خواهد بود. از نظر طراحی هم محصول خاص هنسی ارتفاع بسیار کمی داشته و طول آن 6 متر برآورد شده است.

جان هنسی وزن را بزرگ‌ترین چالش موجود عنوان کرده است. وی در حاشیه فستیوال سرعت گودوود در مصاحبه با نشریه اتوکار گفته این فاکتور اصلی‌ترین چالش برقی‌سازی خودروهاست. از این رو منتظر مانده تا تکنولوژی ساخت باتری به حدی برسد که امکان ساخت مدلی با وزن مناسب وجود داشته باشد. آقای هنسی افزوده هنوز تکنولوژی باتری به چنین مرحله‌ای نرسیده، به همین خاطر تصمیم گرفته، نه یک ابرخودرو یا مدل اسپرت، بلکه یک اتومبیل جی تی با پیشرانه برقی تولید کند.

البته علی‌رغم این تفاسیر، هنسی کماکان می‌خواهد Project Deep Space به اندازه کافی سریع باشد، آنقدر سریع که لقب پرشتاب‌ترین خودروی تولیدی در بازه صفر تا 200 مایل یا 322 کیلومتر در ساعت را از آن خود کند! این جی تی آمریکایی به شش موتور الکتریکی مجهز خواهد بود، به عبارتی هر چرخ یک موتور مستقل خواهد داشت.

خودروی برقی هنسی

هر یک از این موتورها قدرتی در حدود 400 اسب بخار تولید نموده و مجموع قدرت پیشرانه افزون بر 2000 اسب بخار (بطور دقیق‌تر 2400 اسب بخار) خواهد بود. در این پروژه هیجان‌انگیز شرکت‌های دیگری مثل Penzoil و Delta با هنسی همکاری می‌کنند.

آنطور که آقای هنسی اعلام کرده، پروتوتایپ Project Deep Space در اندازه واقعی، تا دو سال آینده رونمایی خواهد شد. این نسخه پیش‌نمایشی دقیق از مدل نهایی را ارائه می‌کند و فقط 5 درصد امکان تغییر در طراحی آن وجود خواهد داشت. کابین این نسخه هم تا 90 درصد مشابه با مدل تولید نهایی خواهد بود.

خودروی برقی هنسی

کابین جی تی هنسی چهار نفره بوده و در آن بر دو فاکتور تجمل و راحتی تمرکز می‌شود. آقای هنسی در این رابطه هم گفته Project Deep Space متفاوت از مکلارن F1 یا گوردون میوری T.50 خواهد بود، طوری که سرنشینان می‌توانند پای خود را در صورت نیاز کاملا دراز کنند! وی افزوده صندلی عقب این سوپر اتومبیل الکتریکی همانند صندلی نصب شده در یک جت گلف استریم لوکس و راحت خواهد بود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه 105 دستگاه از Project Deep Space تولید خواهد شد. جالب اینکه اولین دستگاه از آن به مالک یک دستگاه ونوم F5 پیش فروش شده است. برای این پروژه جذاب قیمتی برابر با 3 میلیون دلار تعیین شده؛ ناگفته نماند جان هنسی این خودرو را نسخه بروز شده از مدلی مثل بوگاتی رویال توصیف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی