ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پیشرفته تر از مرسدس S CLASS؛ معرفی سدان نوآورانه و چینی Human Horizons HiPhi Z

استارتاپ Human Horizons (به معنای افق‌های بشر) از یک خودروی پیشرفته با نام HiPhi Z پرده‌برداری کرد. این خودروی چینی که با عنوان «یک جی تی فوق‌العاده آینده‌نگرانه» تبلیغ می‌شود، طراحی عجیب و غریبی داشته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

استارتاپ Human Horizons (به معنای افق‌های بشر) از یک خودروی پیشرفته با نام HiPhi Z پرده‌برداری کرد. این خودروی چینی که با عنوان «یک جی تی فوق‌العاده آینده‌نگرانه» تبلیغ می‌شود، طراحی عجیب و غریبی داشته و به 4,066 چراغ LED مجهز شده است. این چراغ‌ها با سرنشینان داخلی، سایر رانندگان و عابرین حاضر در اطراف خودرو به تعامل پرداخته و اطلاعاتی را به آنها منتقل می‌کنند. به نوعی می توان گفت که سطح نوآوری های این خودرو از نسل جدید مرسدس اس کلاس به عنوان پرچمدار کلاسیک صنعت خودروسازی بیشتر است.

خودروی چینی

خودروی پیشرفته Human Horizons HiPhi Z همانند یک سوپراتومبیل چهار درب کوپه دیده می‌شود. با توجه به بهره‌مندی از پیشرانه تمام الکتریکی، در دماغه این خودرو خبری از جلوپنجره مشبک نیست. البته پنل‌های موجود در این بخش فعال هستند و بسته به دستور کامپیوتر مرکزی باز و بسته می‌شوند. سپر این خودرو در جلو و عقب طراحی اسپرتی دارد و یک اسپویلر بزرگ هم در پشت آن به چشم می‌خورد.

خودروی چینی
بطور کلی در Human Horizons HiPhi Z توجه ویژه‌ای به مباحث ایرودینامیک و قطعات فعال شده و باله عقب آن متحرک است

به گفته چینی‌ها، پنل LED موجود روی درها، می‌تواند به سرنشینان خوشامدگویی کند. این درها به تکنولوژی باند فوق سریع مجهزند. چنین قابلیتی به خودرو اجازه می‌دهد مکان دقیق شخص و سوئیچ را تشخیص داده و با زمانبندی بهتری زمان و زاویه باز شدن درها را تنظیم کند.

خودروی چینی

برخلاف نمای بیرونی، در داخل کابین با فضای سنتی‌تری روبرو هستیم. فرمان بکار رفته در Human Horizons HiPhi Z دو شاخه بوده و روکش چرم ناپا به همراه اولتراسیود (Ultrasuede – نوعی میکروفایبر سنتتیک) در جای جای کابین دیده می‌شود. سیستم صوتی این اتومبیل چینی ساخت مریدین بوده و دارای 23 اسپیکر است. نورپردازی داخلی و البته ظرفیت حمل چهار سرنشین از دیگر ویژگی‌های HiPhi Z به شمار می‌روند.

خودروی چینی

نمایشگر سیستم اینفوتینمنت HiPhi Z بصورت چرخان طراحی شده و راننده می‌تواند بسته به سلیقه خود آن را در حالتی افقی یا عمودی قرار دهد. این خودرو به ربات اختصاصی HiPhi مجهز است که از طریق آن امکان مدیریت تنظیمات مختلف رانندگی، تجربه سرنشینان و آپشن‌های مختلف میسر می‌شود.

در رابطه با مشخصات فنی اطلاعات جامعی در دست نیست. اما چینی‌ها ادعا می‌کنند HiPhi Z در عرض 3.8 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و قادر است تا 438 مایل یا 705 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کند. وظیفه تامین انرژی این اتومبیل مدرن به پک باتری 120 کیلووات ساعتی سپرده شده است.

استارتاپ Human Horizons اعلام کرده سیستم تعلیق HiPhi Z بادی بوده و در جلو دوبل جناغی و در عقب از نوع 5 اتصالی است. این سیستم طوری برنامه‌ریزی شده که کمک فنرها را مدام تنظیم می‌کند. جالب اینکه مثل برخی مدل‌های پرچمدار آلمانی، چرخ‌های عقب این خودرو فرمان‌پذیر هستند. با اتکا به این ویژگی، شعاع گردش HiPhi Z با طول بدنه 5 متر، چیزی مشابه با یک مینی کوپر ریزجثه است.

خودروی چینی

سیستم رانندگی نیمه خودران HiPhi Pilot در مدل جدید HiPhi Z هم به کار برده شده است. این سیستم مشتمل بر 34 سنسور و تکنولوژی لایدار بوده و قابلیت‌هایی مثل رانندگی خودکار در برخی شرایط معین، پارک اتوماتیک و فراخوانی هوشمند از طریق اپلیکیشن تلفن همراه را به ارمغان می‌آورد.

و اما قیمت؛ HiPhi Z در سرزمین مادری با پرداخت 600 الی 800 هزار یوان (معادل تقریبا 89500 و 119300 دلار) قابل خرید خواهد بود. این خودرو بطور کامل در ماه آگوست و در نمایشگاه چنگدو رونمایی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • صالح صمدی
    صالح صمدی | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

    واقعا آدم حسرت میخوره
    چینی ها درگیر حجاب و این چیزا ک نیستن.
    حالا به آخوند ها اینو نشون بده بگو واقعیه حتما میگه ارابه جهنمی.
    عشق فقط پراید

  • ali karimi
    ali karimi | ۱۹ تیر ۱۴۰۱

    سلام، چه پیشرفتی کردن چینی ها، این خودرو واقعا ازحق نگذریم خیلی عالیه، و شعاع حرکتیش با یکبار شارژ بین 700تا750کیلومتر راه میره، شتاب صفرتاصد هم زیر4ثانیه هست که مشخصه قدرت خیلی بالایی هم داره، جالبیش اینه که چرخهای عقبشم مثل چرخ جلو میچرخه وخیلی بهتر دور میزنه بخصوص تو جاهای که عرض کمی دارن، ازلحاط ظاهری هم میشه گفت ظاهر خوبی داره

مطالب پیشنهادی