ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

چالش خاموش کردن آتش سوزی خودروهای برقی؛ دغدغه تازه خودروسازان آمریکایی

با ازدیاد شمار خودروهای برقی در سطح خیابانهای آمریکا، مشکل آتش سوزی باتری این خودروها پس از از وقوع حوادث به دغدغه ای تازه برای شرکت های خودروسازی و سازمان های امدادی تبدیل شده است. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

با ازدیاد شمار خودروهای برقی در سطح خیابانهای آمریکا، مشکل آتش سوزی باتری این خودروها پس از از وقوع حوادث به دغدغه ای تازه برای شرکت های خودروسازی و سازمان های امدادی تبدیل شده است. در همین راستا، جنرال موتورز یک دوره آموزشی برای نیروهای امدادی برگزار می‌کند. این دوره با هدف آشنایی یگان‌های امدادی و پرسنل آتش‌نشانی با ساختار اتومبیل‌های برقی و مدیریت سوانح مربوط به این دسته از وسایل نقلیه برگزار می‌شود.

جنرال موتورز
لوری ویلیامز آتش‌نشان بازنشسته با جنرال موتور در این دوره همکاری می‌کند

دوره آموزشی جنرال موتورز EV First Responder Training نام دارد و در آن بر آشنایی آتش‌نشان‌ها با تکنولوژی باتری خودروهای برقی تمرکز شده است. در کنار این، جنرال موتورز قصد دارد به برخی از دستورالعمل‌ها و اطلاعات نادرستی که در رابطه با خودروهای هیبریدی و برقی مطرح شده‌، بپردازد. این کمپانی با اجرای دوره جالب خود می‌خواهد نکات مهم و ضروری را به شکل عملی به آتش‌نشان‌ها آموزش دهد. یکی از نکاتی که جنرال موتورز روی آن تاکید دارد، استفاده از حجم زیاد آب برای خاموش کردن آتشسوزی باتری‌های لیتیوم یونی است.

جنرال موتورز
برجسب زرد نشانگر محل قطع جریان 12 ولتی خودرو برای شرکت‌کنندگان در دوره است

اندرو کلاک مدیر ارشد بخش توسعه و آموزش انجمن ملی محافظت در برابر آتش سوزی، با تمجید از دوره جنرال موتورز اعلام کرده:

«بهترین روش برای انطباق‌پذیری سریع مالکان خودروهای عمومی و خصوصی با مدل‌های برقی، آموزش نحوه مدیریت سوانح مربوطه به آتش‌نشان‌ها و نیروهای امدادی است. آتش‌نشانان بیش از صد سال زمان داشته‌اند تا مدیریت حوادث مرتبط با خودروهای مجهز به موتور درون‌سوز را فرا بگیرند. اکنون حیاتی است که آنها درباره ایمنی خودروهای الکتریکی آموزش ببینند.»

دوره 4 ساعته جنرال موتورز در پایگاه‌های آتش‌نشانی، آکادمی‌های آموزشی، مراکز آموزشی منطقه‌ای و نمایندگی‌ها اجرا خواهد شد. شرکت‌کنندگان در این دوره برای کسب قبولی و دریافت گواهی باید نمره‌ای بهتر از 70 درصد دریافت کنند.

جنرال موتورز

مدیر بخش ایمنی سیستم‌ها و محصولات جنرال موتورز، دوره ارائه شده را دربردارنده تجاربی بی‌نظیر و دست اول توصیف کرده است. به گفته آقای جو مک‌لین، این دوره هوشیاری نیروهای امدادی را ارتقا داده و به آنها کمک می‌کند در حین ماموریت ایمنی بیشتری داشته باشند.

ناگفته نماند خودروهای الکتریکی عمدتا از بخش باتری آسیب‌پذیر هستند و کم نبوده مواردی که در آنها آتش از این قسمت شروع شده است. به همین خاطر و طبق صحبت‌های یکی از سخنگوهای جنرال موتورز، در چنین حالتی شکستن شیشه و ریختن حجم فراوان آب با کف جزو راهکارهای اصلی جهت خاموش کردن آتش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی