ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فورد موستانگ 1966 پس از چهار دهه توقف از خواب بیدار شد؛ دوام تکرار نشدنی خودروهای کلاسیک

به تازگی تصاویری از یک فورد موستانگ 1966 در رسانه‌ها منتشر شده‌اند که طی چهار دهه گذشته در یک انبار خواب بوده است. این موستانگ پس از چهار دهه سکوت، همچنان استارت می‌خورد و روشن ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

به تازگی تصاویری از یک فورد موستانگ 1966 در رسانه‌ها منتشر شده‌اند که طی چهار دهه گذشته در یک انبار خواب بوده است. این موستانگ پس از چهار دهه سکوت، همچنان استارت می‌خورد و روشن می‌شود، موضوعی که باعث شده است تا کیفیت خودروهای قدیمی یکبار دیگر به همگان اثبات شود. آخرین تعویض روغن این فورد موستانگ 1966 در سال 1982 انجام شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رود، بدنه این موستانگ طی چهار دهه دچار خوردگی و فرسایش شده است. به همین دلیل انتظار می‌رود نخستین کار در فرآیند بازسازی خودرو، ترمیم رنگ بدنه باشد. وضعیت ترمزها نیز چندان مطلوب نیست که این مشکل به دلیل فرسایش لنت‌ها و دیسک‌های فلزی ترمز بر اثر سکون طولانی مدت طبیعی است.

فورد موستانگ 1966

به دلیل اینکه فورد موستانگ 1966 در پارکینگ نگهداری شده است، فضای داخلی خودرو تا حد زیادی سالم و بدون ایراد باقی مانده است. یکی از نکاتی که نشان می‌دهد این خودرو برای مدت طولانی خواب بوده است، کارکرد اندک است. این فورد موستانگ 1966 کلاسیک تنها 32100 کیلومتر کارکرد دارد که نشان می‌دهد چندان مورد استفاده مالک قبلی نبوده است.

نگاهی به مشخصات فورد موستانگ 1966

پیش‌بینی می‌شود طی چند ماه آتی، این موستانگ بکر در حراجی به فروش برسد. تمامی نکات پیرامون این خودرو مطلوب هستند اما بزرگترین ضعف آن به پیشرانه مربوط می‌شود. این فورد موستانگ به موتور V6 مجهز است و به همین دلیل ممکن است تا بسیاری از مشتریان تمایلی به خرید آن نشان ندهند. اکثر خریداران موستانگ‌های کلاسیک به دنبال نسخه‌های V8 هستند و موستانگ V6 گزینه مطلوب آن‌ها محسوب نمی‌شود. با این حال خرید موستانگ V6 کلاسیک برای برخی افراد با ارزش است، چرا که این تیپ قابلیت استفاده به عنوان خودرو روزمره را نیز دارد.

فورد موستانگ 1966

موتور شش سیلندر خورجینی نصب شده روی موستانگ 1966، 3.3 لیتر حجم دارد و 120 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه با نام موتور 200 شناخته می‌شود و از سال 1965 جایگزین پیشرانه 2.2 لیتری با کد 170 شد. موتور کد 200 تا پایان دهه 1960 در فورد موستانگ مورد استفاده قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی