ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا در چین
علمی

چین از کشف زیرسویه جدید کرونا امیکرون خبر داد

یکی از مقامات دولتی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخیرا یک بیمار در شهر شانگهای مبتلا به زیرسویه جدیدی از کرونا امیکرون موسوم به BA.5.2.1 تشخیص داده شده است. به نظر می‌رسد که حتی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

یکی از مقامات دولتی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اخیرا یک بیمار در شهر شانگهای مبتلا به زیرسویه جدیدی از کرونا امیکرون موسوم به BA.5.2.1 تشخیص داده شده است. به نظر می‌رسد که حتی سیاست‌های سخت‌گیرانه این کشور هم نتوانسته جلوی ظهور جهش‌های تازه را بگیرد.

به گزارش رویترز، این بیمار در تاریخ 17 تیر ماه در منطقه اقتصادی «پودانگ» شناسایی شده و ظاهرا با یک بیمار خارجی در ارتباط بوده است. شانگهای در ابتدای ماه ژوئن از یک قرنطینه حدودا دو ماهه خارج شد، اما با افزایش تعداد مبتلایان، سخت‌گیری‌ها همچنان در این شهر اعمال می‌شوند.

«ژائو داندان»، معاون کمیسیون بهداشت شانگهای می‌گوید: «شهر ما اخیرا به گزارش نمونه‌های مثبت (از کرونا) ادامه داده و ریسک شیوع همه‌گیری در جامعه همچنان بسیار بالاست.» او اظهار داشت که چند منطقه بزرگ از این شهر در حد فاصل 21 تا 23 تیر باید دو دور تست کرونا بدهند تا جلوی شیوع احتمالی ویروس گرفته شود.

چین کرونا

به گزارش مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های چین، سویه امیکرون BA.5 که موج جدیدی از ابتلاها را در کشورهای مختلف به وجود آورده، اولین بار در تاریخ 23 اردیبهشت در یک مرد 37 ساله که از اوگاندا به شانگهای رفته بود، مشاهده شد. «یوآن ژنگان»، عضو شورای متخصصان جلوگیری از کرونا در این شهر می‌گوید نشان داده شده که سویه BA.5 نرخ انتقال بالاتر و توانایی گریز از ایمنی بیشتری دارد.

با این حال، او یادآور شده که واکسیناسیون همچنان می‌تواند از بروز نمونه‌های وخیم بیماری و مرگ بر اثر ابتلا به BA.5 جلوگیری کند. این زیرسویه مسری‌ترین نسخه از امیکرون است که در آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان هم به سویه غالب تبدیل شده است.

پر واضح است که علی‌رغم باور عده‌ای از مردم، کرونا هنوز به پایان نرسیده و مراقبت‌ها باید دوباره جدی گرفته شود تا بتوان در مقابل موج‌های جدید شیوع این ویروس ایستاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی