ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

از تخلیه چشم تا قطع عضو و معلولیت؛ عواقب هولناک بیرون رفتن کودکان از سانروف خودرو

اغلب والدین و رهگذران می‌دانند بیرون بودن سر و بدن کودکان از پنجره خودرو کار خطرناکی است، اما این کار را درباره سانروف خطرناک نمی‌دانند. اما باید بدانیم این کار هم به اندازه‌ای خطرناک است ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۰ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۵

اغلب والدین و رهگذران می‌دانند بیرون بودن سر و بدن کودکان از پنجره خودرو کار خطرناکی است، اما این کار را درباره سانروف خطرناک نمی‌دانند. اما باید بدانیم این کار هم به اندازه‌ای خطرناک است که تا به حال موجب مرگ و معلولیت کودکان بسیاری شده است و خطرات سانروف باید مورد توجه قرار گیرد.

تمایل کودکان به بیرون‌ رفتن از پنجره یا سقف خودروی در حال حرکت موضوع تازه‌ای نیست و در فصل گرما بیشتر هم می‌شود؛ رفتارهایی که کودکان با دیدن آن تمایل به انجام دارند.

جوانبخت کارشناس تصادفات در مورد سانروف خودرو و خطرات آن برای کودکان گفت: «سانروف برای تهویه هوا، استفاده از نور خورشید و از این دست علل در برخی از خودروها در نظر گرفته شده است. متاسفانه شاهد این هستیم که تغییر کاربری داده و به محلی برای تفریح کودکان تبدیل شده است. از خطرات سانروف آگاه نیستیم. ممکن است اشیاء خارجی وارد چشم کودک شود، مواردی وجود داشته که حشره‌ای وارد چشم کودک شده و حتی در پی آن چشم کودک را تخلیه کرده بودند.»
وی ادامه داد: «تصادفاتی نیز رخ داده بود که راننده ترمز کرده بود و کودک روی خودرو پرتاب شده و به بیرون از خودرو افتاده است. چنین حوادثی متاسفانه در بسیاری موارد به آسیب نخاعی، قطع عضو و صدمات جدی کودکان منجر شده است و از این رو شایسته است که والدین و پلیس راهور توجه بیشتری نسبت به این نوع بی احتیاطی شایع و خطرناک داشته باشند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی