ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل اولین بتای عمومی iOS 16 و iPadOS 16 را منتشر کرد

اپل نزدیک به یک ماه پیش از جدیدترین سیستم عامل‌های خود در WWDC 2022 رونمایی کرد. اما حالا کوپرتینویی‌ها تصمیم به انتشار اولین بتای عمومی آن‌ها گرفته‌اند. در همین راستا حالا اولین بتای عمومی iOS ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

اپل نزدیک به یک ماه پیش از جدیدترین سیستم عامل‌های خود در WWDC 2022 رونمایی کرد. اما حالا کوپرتینویی‌ها تصمیم به انتشار اولین بتای عمومی آن‌ها گرفته‌اند. در همین راستا حالا اولین بتای عمومی iOS 16 و iPadOS 16 به همراه مک او اس 13 ونتورا و watchOS 9 منتشر شده‌اند.

در حالی اولین بتای عمومی نسخه جدید سیستم عامل آیفون منتشر شده که توسعه‌دهندگان به سومین بتای آن دسترسی پیدا کرده‌اند. بنابراین اپل با کاهش باگ‌ها تصمیم به انتشار اولین بتای عمومی آن گرفته است.

اولین بتای عمومی iOS 16

کاربران برای تجربه بتای عمومی جدیدترین سیستم عامل‌های اپل باید در برنامه بتا این کمپانی ثبت‌نام کنند. در iOS 16 با لاک اسکرین جدید روبه‌رو هستیم که قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارد. در کنار ویجت‌ها، با نوتیفیکشن‌های جدید و پشتیبانی از حالت‌های فوکوس هم روبه‌رو هستیم.

در این نسخه از سیستم عامل iOS همچنین امکان لغو ارسال و ویرایش پیام‌ها در اپ Messages برای کاربران فراهم شده و قابلیت SharePlay دیگر محدود فیس تایم نیست و امکان استفاده از آن در Messages هم وجود دارد.

در iPadOS 16 هم با تغییرات مشابه روبه‌رو هستیم، البته Stage Manager یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم عامل است که تنها برای تبلت‌های رده‌بالای اپل (مجهز به اپل سیلیکون) ارائه می‌شود. این ویژگی مولتی‌تسکینگ را بهبود می‌دهد.

اولین بتای عمومی مک او اس ونتورا و watchOS 9

اپل اولین بتای عمومی جدیدترین سیستم عامل مک یعنی مک او اس ونتورا را هم منتشر کرده؛ سیستم عاملی که مانند iPadOS 16 از قابلیت Stage Manager بهره می‌برد. یکی دیگر از ویژگی‌های این سیستم عامل، امکان استفاده از آیفون به عنوان وبکم است که کیفیت بالاتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در نهایت اپل اولین بتای عمومی watchOS 9 را هم منتشر کرده تا کاربران بتوانند قبل از انتشار نسخه نهایی، آن را تجربه کنند. در این سیستم عامل با قابلیت‌های سلامتی جدید و همچنین واچ فیس‌های تازه روبه‌رو هستیم.

انتظار می‌رود نسخه نهایی این سیستم عامل‌ها در پاییز پیش رو منتشر شوند و در اختیار کاربران قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی