ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جنرال موتورز و فورد تا سال 2025 بر تسلا چیره می‌شوند، پایانی برای ایلان ماسک؟

پژوهش سالانه «جنگ‌های خودرویی» بانک آمریکا مریل لینچ ادعا می‌کند که سهم تسلا از بازار خودروهای برقی ممکن است تا سال ۲۰۲۵ از ۷۰ درصد کنونی به ۱۱ درصد کاهش یابد. در سوی دیگر جنرال ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۵

پژوهش سالانه «جنگ‌های خودرویی» بانک آمریکا مریل لینچ ادعا می‌کند که سهم تسلا از بازار خودروهای برقی ممکن است تا سال ۲۰۲۵ از ۷۰ درصد کنونی به ۱۱ درصد کاهش یابد. در سوی دیگر جنرال موتورز و فورد جایگاه این شرکت را در این بخش تصاحب خواهند کرد. با چنین تغییری ممکن است جایگاه ایلان ماسک به عنوان ثروتمندترین انسان کره خاکی نیز متزلزل شود.

طبق گفته جان مورفی، تحلیلگر ارشد خودرو در بانک آمریکا مریل لینچ، این دو شرکت بزرگ مستقر در دیترویت تا اواسط این دهه جایگاه تسلا را تصاحب خواهند کرد. هر یک از آن‌ها تقریباً ۱۵ درصد از بازار خودروهای برقی را در اختیار خواهند گرفت. این نشانگر رشد ۱۰ درصدی نسبت به سهم بازار کنونی این دو خودروساز است. به همین دلیل انتظار می‌رود محصولات جدیدی مثل فورد F-150 لایتنینگ و شورولت سیلورادو برقی این رشد فروش را رقم بزنند.

شورولت سیلورادو، محصول برقی جنرال موتورز

مورفی بر این باور است که تسلا تسلط خود به بازار خودروهای برقی را از دست خواهد داد. تسلا خط تولید خود را با سرعت کافی نسبت به این دو خودروساز باسابقه و استارت‌آپ‌های جدید در حال رشد گسترش نمی‌دهد. بنابراین در مقابل رقبای باسابقه خود تسلیم خواهد شد.

جنرال موتورز، آمده به چالش کشیدن ایلان ماسک

مورفی می‌گوید ایلان ماسک طی ۱۰ سال گذشته در بازاری فعالیت کرده که رقابت زیادی در آن وجود نداشته است. این خلاء طی چهار سال آینده با محصولات بسیار خوب فورد و جنرال موتورز پر خواهد شد.

تسلا چندین بار عرضه سایبرتراک و نسل بعدی تسلا رودستر را به تعویق انداخته است. طبق آخرین اخبار منتشر شده توسط این شرکت، تولید پیکاپ عجیب و خودروی اسپرت جدید این شرکت در سال آینده آغاز خواهد شد. 

مدیران فورد و جنرال موتورز قبلاً اعلام کرده بودند که قصد دارند رهبری بازار خودروهای برقی را در همین دهه از تسلا بگیرند. فورد تخمین می‌زند که تا سال ۲۰۲۶ حدود ۲ میلیون خودروی برقی تولید خواهد کرد، در حالی که جنرال موتورز می‌گوید ظرفیت تولید بیش از ۲ میلیون خودروی برقی در آمریکای شمالی و چین تا سال ۲۰۲۵ را خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • M. Kalhor
    M. Kalhor | ۲۴ تیر ۱۴۰۱

    حسم میگه ایلان ماسک یه رویکرد جدیدتر ارائه میده و فورد و جنرال موتورز درگیر رسیدن به گذشته تسلا هستن

مطالب پیشنهادی