ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

مدیرعامل ایرانسل: بیش از 70 سایت 5G در شهر اهواز تا پایان سال اجرایی خواهد شد

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه تاکنون 19 سایت 5G در اهواز اجرا شده است وعده داد این رقم تا پایان سال به بیش از 70 سایت برسد. به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط‌عمومی ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۵۵

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه تاکنون 19 سایت 5G در اهواز اجرا شده است وعده داد این رقم تا پایان سال به بیش از 70 سایت برسد.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط‌عمومی ایرانسل، «بیژن عباسی‌آرند» در پیام ویدیویی به همایش شهر هوشمند اهواز اظهار داشت ایرانسل از ابتدای شکل‌گیری، نزدیک به 100 میلیون دلار در اهواز سرمایه‌گذاری کرده است: «تاکنون 19 سایت نسل پنج در اهواز اجرا شده که تا پایان سال، به بیش از 70 عدد خواهد رسید.»

به گفته وی با توجه به وجود شبکه فیبرنوری ایرانسل در اهواز که طی سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از 55 میلیارد تومان احداث شده، شبکه 5G اهواز و خوزستان یکی از بهترین شبکه‌های نسل پنج ایرانسل در کشور از لحاظ کیفی خواهد بود.

گفتنی است آیین بهره‌برداری از طرح‌های هوشمندسازی مدیریت شهری اهواز، امروز سه‌شنبه 21 تیر 1401، با حضور معاون استاندار، مدیرکل ICT و تنظیم مقررات خوزستان، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و دیگر مدیران محلی اهواز، در این شهر برگزار شد.

ایرانسل امروز از پروژه بزرگ توسعه فراگیر 5G با نصب 460 سایت نسل پنج در سراسر کشور، رونمایی کرده بود.

بر این اساس، علاوه بر 9 سایت نسل پنج قبلی ایرانسل که طی سال‌های 1399و 1400 به بهره‌برداری رسیده بود، طی پروژه توسعه فراگیر 5G در کشور، تاکنون 92 سایت جدید در سراسر ایران راه‌اندازی شده که در استان تهران 33 سایت نسل پنج، خوزستان 19 سایت، البرز10 سایت، فارس 8سایت، آذربایجان‌شرقی 4 سایت، گیلان 4 سایت، خراسان رضوی 3 سایت، سیستان و بلوچستان 3 سایت، مازندران 3 سایت، هرمزگان 3 سایت، آذربایجان‌غربی یک سایت و گلستان یک سایت 5G ایرانسل نصب و اجرا شده و فعالیت‌ها برای راه‌اندازی بقیۀ سایت‌های نسل پنج ایرانسل در 12 استان فوق و نیز در 19 استان باقی‌مانده از مجموع 460 سایت برنامه‌ریزی شده، به سرعت در حال انجام است.

این اپراتور که در روز اول مرداد 1399، نخستین سایت تجاری 5G را در ایران راه‌اندازی کرد، هم‌اکنون، رکورددار تعداد سایت نسل پنج و سرعت اینترنت همراه در ایران است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی