ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی ناتینگ فون 1 با طراحی شفاف و رابط کاربری اختصاصی معرفی شد

پس از مدت‌ها انتظار و انتشار گزارش‌ها و تیزرهای مختلف، بالاخره شرکت ناتینگ که توسط هم‌بنیانگذار وان پلاس یعنی «کارل پی» تاسیس شده، از اولین گوشی هوشمندش با نام ناتینگ فون 1 (Nothing Phone 1) ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۵۰

پس از مدت‌ها انتظار و انتشار گزارش‌ها و تیزرهای مختلف، بالاخره شرکت ناتینگ که توسط هم‌بنیانگذار وان پلاس یعنی «کارل پی» تاسیس شده، از اولین گوشی هوشمندش با نام ناتینگ فون 1 (Nothing Phone 1) رونمایی کرد. این محصول همانطور که از گذشته می‌دانستیم، پنل پشتی شفاف دارد و به تراشه میان‌رده کوالکام مجهز شده است.

وجه تمایز این دستگاه با گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، پنل پشتی شفاف است که ظاهر متفاوتی به آن می‌دهد، البته مسلما نمی‌توانید اجزای داخلی آن را ببینید. با این حال همچنان با طراحی متفاوت و جذابی روبه‌رو هستیم و البته در این بخش از نوار نورانی هم استفاده شده است.

مشخصات گوشی ناتینگ فون 1

این گوشی هوشمند شرکت Nothing به نمایشگر 6.55 اینچی OLED با رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس مجهز شده است. برخلاف برخی انتظارات اولیه که Nothing Phone 1 را یک گوشی پرچمدار می‌دانستند، شرکت ناتینگ برای این محصولش از تراشه اسنپدراگون +778G استفاده کرده که یک چیپ میان‌رده اما قدرتمند است.

گوشی ناتینگ فون 1 به سیستم عامل پیش فرض اندروید 12 با رابط کاربری Nothing OS مجهز شده که البته در گذشته شاهد انتشار آن برای برخی محصولات اندرویدی بودیم. اولین گوشی شرکت ناتینگ مانند بسیاری از گوشی‌های بازار از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و باید به فضای ذخیره‌سازی پیش فرض آن اکتفا کنید.

این محصول در چند نسخه با 8/12 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. حافظه داخلی این گوشی هوشمند از نوع UFS 3.1 است.

روی پنل پشتی Nothing Phone 1 شاهد قرارگیری دوربین دوگانه با سنسورهای 50 مگاپیکسلی هستیم که سنسور اصلی از دریچه دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. دوربین دوم از نوع اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 است. در جلوی این گوشی هوشمند هم شاهد قرارگیری یک سنسور 16 مگاپیکسلی عریض درون حفره نمایشگر هستیم.

از سایر مشخصات گوشی ناتینگ فون 1 می‌توان به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و اسپیکرهای استریو و فقدان جک 3.5 میلی‌متری هدفون اشاره کرد. در جدول زیر مشخصات اولین گوشی شرکت Nothing را مشاهده می‌کنید:

ناتینگ فون 1
نمایشگر6.55 اینچی 120 هرتزی
تراشهاسنپدراگون +778G
رم8/12 گیگابایت
حافظه داخلی128/256 گیگابایت
دوربین اصلی50 + 50 مگاپیکسلی
دوربین سلفی16 مگاپیکسلی
سیستم عاملاندروید 12
رابط کاربریNothing OS
باتری4500 میلی آمپر ساعتی

قیمت گوشی Nothing Phone 1

این گوشی هوشمند در نسخه پایه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، 399 پوند قیمت دارد. نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی آن با قیمت 449 پوند به فروش می‌رسد و بالاترین نسخه‌اش با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هم قیمتی برابر 499 پوند دارد.

از 4 روز دیگر فروش این گوشی به صورت محدود آغاز می‌شود و دقیقا یک هفته بعد و در تاریخ 21 ژوئن، شاهد فروش آن از طریق وب‌سایت ناتینگ و اپراتورها خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رضا بختیاری
    رضا بختیاری | ۲۱ تیر ۱۴۰۱

    نیومده محکوم به شکسته. مردم دنبال کاربرد و پرفرمونسن نه این شیرین کاریا.

مطالب پیشنهادی