ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ساخت رنگ خودرو از فاضلاب انسانی؛ روش ب ام و برای حفاظت از محیط زیست

استفاده از مواد بازیافتی در حال تبدیل شدن به یک اصل مهم در صنایع مختلف است. این امر در صنعت خودرو نیز مشاهده می‌شود و شماری از خودروسازان از پلاستیک‌های بازیافتی در ساخت قطعات استفاده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۵

استفاده از مواد بازیافتی در حال تبدیل شدن به یک اصل مهم در صنایع مختلف است. این امر در صنعت خودرو نیز مشاهده می‌شود و شماری از خودروسازان از پلاستیک‌های بازیافتی در ساخت قطعات استفاده می‌کنند. اما کمپانی ب ام و اخیرا اعلام کرده به دنبال بهره‌برداری از فاضلاب انسانی و تولید رنگ از آن است!

ب ام و

این برند پرطرفدار آلمانی با همکاری شرکت BASF می‌خواهد منبعی پایدار برای تهیه رنگ تامین کند و چه چیزی بهتر از فاضلاب و فضولات انسانی که همیشه می‌توان روی آن حساب کرد! البته ذکر این نکته ضروری است که فاضلاب انسانی تنها منبع تامین رنگ نیست، بلکه ب ام و و BASF قصد دارند با کنار گذاشتن مواد شیمیایی، از هر نوع پسماند ارگانیک ممکن در پروژه جدید خود استفاده کنند. بنابراین فاضلاب و فضولات انسانی تنها یکی از منابع موجود است!

ب ام و می‌گوید بهره‌گیری از فاضلاب و پسماندهای ارگانیک چندین و چند مزیت دارد. یکی از مزایای اصلی کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی است که در ساخت مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزیت مهم دیگر کاهش آلایندگی و تولید دی‌اکسید کربن کمتر است، چرا که نیاز به نفت خام علاوه‌بر فرایندهای تولید، در فرایندهای حمل و تحویل محصول نهایی نیز کاهش پیدا می‌کند.

ب ام و

آنطور که خودروساز باواریایی ادعا کرده، با استخراج رنگ از فاضلاب و پسماندهای ارگانیک میزان دی‌اکسید کربن تولیدی تا 40 درصد کمتر می‌شود. ب ام و افزوده این نوع رنگ در آینده در دو کارخانه لایپزیگ آلمان و راسلین آفریقای جنوبی استفاده خواهد شد.

یواخیم پست (Joachim Post) مدیر بخش خرید و زنجیره تامین ب ام و گفته کاهش وابستگی به مواد اولیه مبتنی بر سوخت‌های فسیلی بطور همزمان باعث حفظ منابع طبیعی و کاهش دی‌اکسید کربن خواهد شد.

بد نیست اشاره کنیم ب ام و به دنبال کاهش 15 هزار تنی تولید دی‌اکسید کربن تا سال 2030 است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی