ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
کسب و کار

گوگل و مایکروسافت تحت تاثیر بحران اقتصادی؛ کاهش استخدام و اخراج کارکنان

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت به کارمندان خود اعلام کرده که این شرکت تا سال 2023 سرعت استخدام نیروهای جدید و سرمایه‌گذاری‌هایش را کاهش خواهد داد. دیگر غول فناوری دنیا، مایکروسافت نیز در ابتدای ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت به کارمندان خود اعلام کرده که این شرکت تا سال 2023 سرعت استخدام نیروهای جدید و سرمایه‌گذاری‌هایش را کاهش خواهد داد. دیگر غول فناوری دنیا، مایکروسافت نیز در ابتدای سال مالی جدید خود اعلام کرد برخی کارمندانش را اخراج کرده است.

یادداشت مدیرعامل گوگل به کارمندان

گوگل

طبق گزارش CNBC، پیچای در یادداشتی به کارمندان خود نوشته:

«مانند تمام شرکت‌ها، ما نیز تحت تاثیر جریان‌های اقتصادی قرار گرفته‌ایم. باید کارآفرینانه‌تر باشیم و با اهمیت بیشتر، تمرکز دقیق‌تر و اشتیاق بیشتر نسبت به روزهای آرام، کار کنیم.»

ارزش سهام آلفابت تاکنون در سال جاری 21 درصد کاهش پیدا کرده و همراه با سایر بخش‌های صنعت فناوری به میزان قابل‌توجهی سقوط کرده است. همچنین عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه اول سال مطابق با انتظار و پیش‌بینی تحلیلگران نبوده و مدیر مالی آن هشدار داده که ممکن است دوره سخت دیگری در پیش باشد.

پیچای ادامه داده:

«به دلیل پیشرفتی که تاکنون در زمینه استخدام به دست آمده است، سرعت استخدام اعضای جدید را برای بقیه سال کاهش خواهیم داد و همچنان از مهم‌ترین فرصت‌های خود حمایت می‌کنیم. برای تراز سال 2022 و 2023، این شرکت روی استخدام در نقش‌های مهندسی، فنی و سایر نقش‌های حیاتی تمرکز خواهد کرد.»

اخراج برخی کارمندان توسط مایکروسافت

گوگل

علاوه بر گوگل، مایکروسافت نیز تنها چند روز پس از آغاز سال مالی 2023 و در حالی که تحلیلگران منتظر اعلام تغییرات ساختاری آن بودند، اعلام کرد تعداد کمی از کارکنان خود را اخراج کرده است.

طبق گزارش CNBC یکی از سخنگویان مایکروسافت با ارسال ایمیلی اعلام کرده:

«به تعداد کمی از کارمندان اطلاع داده‌ایم که نقش آن‌ها حذف شده است. این تصمیم به عنوان نوعی تجدیدنظر استراتژیک گرفته شده و مانند تمام شرکت‌ها، کسب‌و‌کار خود را به طور منظم ارزیابی می‌کنیم. ما به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های خاص ادامه می‌دهیم و سال آینده تعداد کارمندان خود را افزایش می‌دهیم.»

شرکت‌های بزرگ و کوچک حوزه فناوری در ماه‌های اخیر برنامه‌های خود برای استخدام نیروهای جدید را کاهش داده‌اند تا در برابر تورم و رکود اقتصادی احتمالی مقاومت کنند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به متا، کوین‌بیس و توییتر اشاره کرد که هرکدام به دلایلی استخدام نیروهای جدید را محدود کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی