ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

«اینترک» به عنوان پلتفرم جامع اتوماسین مارکتینگ ایران آغاز به کار کرد

مدیران «اسمارتک» در مراسم رونمایی رسمی از «اینترک»، این پلتفرم را اولین پلتفرم جامع مارکتینگ اتومیشن معرفی کردند؛ محصولی که به دنبال ارتقای بازاریابی دیجیتال در کشور است و در بهترین موقعیت و از بهترین ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۲

مدیران «اسمارتک» در مراسم رونمایی رسمی از «اینترک»، این پلتفرم را اولین پلتفرم جامع مارکتینگ اتومیشن معرفی کردند؛ محصولی که به دنبال ارتقای بازاریابی دیجیتال در کشور است و در بهترین موقعیت و از بهترین مسیر، سراغ مشتریان کسب و کارها می‌رود.

در مراسم رونمایی، «مزدک پاکزاد» مدیرعامل اسمارتک و بنیانگذار اینترک به مسیری که تاکنون طی کرده‌اند پرداخت و گفت: «در سال ۱۳۹۷ که ماجرایی با نام «پایان وس» آغاز شد، به محصول اولیه ما که در این زمینه فعالیت داشت ضربه بزرگی زد اما در همان زمان متوجه شدیم که در بازار اشتباهی بودیم و تغییر مسیر دادیم. در سال ۹۸ دانش بنیان شدیم و روزنه امیدی در ما شکفته شد و محصول خود را وارد بازارهای مختلفی از جمله حوزه FMCG کردیم و آن را به نام آشنایان صنعت نشان دادیم. در این بین به سراغ دیجی کالا هم رفتیم و یک صحبت اولیه با آنها انجام دادیم.»

رساندن بهترین پیام در بهترین پلتفرم با قیمت به صرفه به مخاطب

سرویس اینترک

پاکزاد در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به فعالیتی که گروه دیجی‌کالا در زمینه مارکتینگ اتومیشن داشتند اعلام کرد که این گروه بیشتر از همه به محصول آنها توجه کردند: «همین هم شد که در آذر ۹۸ به عنوان تهیه کننده سرویس وارد مارکتینگ اتومیشن دیجی‌کالا شدیم و مسیر خود را ادامه دادیم، هرچند ناگهان به کرونا برخورد کردیم.» پاکزاد اعلام کرد که کرونا باعث شد که اکثر کسب و کارهای آنلاین رشد ناگهانی پیدا کنند و محصول آنها نیز در این رشد ناگهانی توانست دوام بیاورد:

«در میانه سال ۱۳۹۹ پیشنهاد جدیدی از گروه دیجی کالا گرفتیم. این پیشنهاد چیزی نبود جز اضافه شدن بیزینس لاین‌های جدید و شکل گیری مجموعه «اسمارتک» در دیجی‌کالا. با این پیشنهاد، تیم ما هم بزرگتر شد و با معماری درست پیش رفتیم و محصول اینترک را ایجاد کردیم و در اردیبهشت ۱۴۰۰ نسخه اولیه عرضه شد و سپس وارد عرصه محصول کامل شدیم.»

به گفته پاکزاد هدف اصلی اینترک این است که مخاطب کسب‌وکارها را بهتر از خود کسب‌وکارها شناسایی کند تا بتواند پیام درست را از طریق بهترین پلتفرم به دست این مشتریان برساند: «مشتریان ما می‌توانند به صورت بهینه و درست با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.» وی همچنین به اهمیت امنیت داده‌ها در اینترک اشاره داشت و اعلام کرد از مسیرهای مختلفی برای حفظ امنیت آن‌ها استفاده می‌شود. پاکزاد همچنین به موضوع قیمت‌گذاری اشاره کرد و گفت هدف اینترک ارائه محصولی در سطح جهانی اما با قیمتی بسیار معقول است.

سرویس اینترک

پاکزاد در خاتمه صحبت‌های خود به ارائه آمارهایی از این مجموعه که در حال حاضر متشکل از صد نفر نیرو است پرداخت. او گفت که اینترک ۱۰ میلیارد ایونت را طی چند ماه اخیر پشتیبانی کرده و ۳۳۰ میلیون پیام را نیز در ۶ ماه ارسال کرده است. به گفته پاکزاد تا به امروز بیش از ۲۸۰۰ کمپین توسط اینترک برگزار شده است. او تاکید کرد که ۸۰ هزار ایونت در ثانیه توسط محصول آنها پردازش می‌شود.

ویژگی‌های منحصر به فرد اینترک چیست؟

در ادامه این مراسم «علیرضا مظلومی»، مدیر فنی اینترک به سخنرانی پرداخت. او بزرگترین دغدغه مشتریان کسب و کار خودشان را مساله امنیت عنوان کرد و در این باره توضیح داد:

«دغدغه مشتریان امنیت اطلاعات است. ما محیط های سرور خود را ایزوله کردیم که به آن Private Network می‌گویند. در لایه بعدی از یک سری ماژول امنیتی استفاده کرده‌ایم که آنها را دائما چک می‌کنیم. همچنین در سیستم‌های ما سطوح مختلف دسترسی وجود دارد و این مسأله می‌تواند به مشتریان ما کمک کند که دیتاها را چه کسی ببیند. ما ماهانه تست‌های امنیتی مانند Penetration Test (تست نفوذ) را انجام می‌دهیم و گزارش آن را دریافت می‌کنیم و اگر مشکلی وجود داشته باشد سریعا آن را حل می‌کنیم.»

به گفته مظلومی سیستم‌های مارکتینگ اتومیشن در دنیا تقریبا شبیه به هم هستند و اختلاف چندان زیادی در بین مدل‌های موجود در جهان وجود ندارد اما هر یک از این سرویس‌ها ویژگی‌هایی دارند که آنها را با سایرین متمایز می‌کند:

«ما هم تقریبا مسیر جهانی این سرویس‌ها را دنبال می‌کنیم و چندان تفاوت وجود ندارد ولی ویژگی‌هایی داریم که مزیت رقابتی ماست، مثل Real Time Segmentation که با آن می‌توانیم کارهای ویژه‌ای انجام دهیم. به عنوان مثال می‌توانیم به این اطلاعات دست پیدا کنیم که کدام افراد اسم‌شان علی است، از چه برند یا فروشگاهی خرید می‌کنند، در شیراز هستند و در کدام بازه سنی قرار دارند. نکته مهم اینجاست که این موضوع را در عرض چند ثانیه تشخیص می‌دهیم نه چند ساعت.»

سرویس اینترک

در کنار موارد رایجی مثل اس ام اس و پوش نوتیفیکیشن و ایمیل و… که در اینترک وجود دارد، محصولی به اسم Custom Channel نیز در این پلتفرم گنجانده شده که در آن خود مشتری بنا به خواسته خودش پیام‌ها را به دست مشتریان می‌رساند، مثلا شرکتی در محصول خود یک صندوق پیام دارد و اینترک می‌تواند تبلیغات را در آن صندوق خاص برای مخاطب بگنجاند. در واقع کاربران در حین تجربه خود محصول با این پیام‌ها روبرو می‌شوند.

مدیر فنی اینترک در ادامه به ویژگی دیگری چون Business Event که به تازگی عرضه شده و همپا با ترند جهانی است اشاره کرد: «ایونت در دنیای مارکتینگ اساسا به کاربر وصل است اما در این محصول به خود کسب و کار ربط پیدا می‌کند. اینکه کدام محصول موجود شد و یا کدام محصول قیمتش تغییر پیدا کرد و صدها موارد دیگر که به دست کسب‌وکار می‌رسد. این ویژگی باعث می‌شود ما بتوانیم با اطلاع از این موضوعات، کاربرانی که به این موارد علاقه مند هستند را انتخاب کنیم و بعد برای آنها تبلیغات کنیم.»

آکادمی اینترک به دنبال پرورش نیروهای زبده در حوزه اتومیشن مارکتینگ

سرویس اینترک

«مهناز محمدی» مدیر مارکتینگ اینترک نیز در ادامه این مراسم به بحث آکادمی اینترک پرداخت که سعی دارد نیروهایی زبده در حوزه اتومیشن مارکتینگ را در ایران پرورش دهد چرا که تعداد نیروهای متخصص در این حوزه در کل کشور نهایتا به صد نفر هم نمی‌رسد. محمدی در همین رابطه توضیح داد:

«مشتریان ما این دغدغه را داشتند که نیروی متخصص ندارند تا بتواند این کارها را در شرکت خودشان انجام دهند. ما به این فکر افتادیم که باید متخصصین را جذب کنیم تا بتوانند به مشتریان ما هم کمک کنند. فکر میکنید ما چند نفر متخصص مارکتینگ اتومیشن در ایران داریم؟ این نیروها زیر صد نفر هستند و این مسأله در جذب نیرو نیز برای ما پیش آمد. ما به این فکر کردیم که باید کالجی داشته باشیم که نیروها را در آنجا پرورش دهیم. ما آستین‌ها را بالا زدیم و تیمی چند نفره ایجاد کردیم. ۵۰۰ رزومه دریافت کردیم که همگی با کیفیت بودند و در نهایت یک جمع نزدیک به صد نفر را تشکیل دادیم و اولین بوت کمپ مارکتینگ اتومیشن ایران را برگزار کردیم.»

محمدی تاکید کرد که آکادمی اینترک قدم‌های خود را محکم برداشته و قرار است خروجی این آکادمی به گونه‌ای باشد که نیروهای پرورش یافته بتوانند در شرکت های دیگران مارکتینگ را ارتقا دهند.

برای اطلاعات بیشتر درباره اینترک و خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهد می‌توانید به سایت‌ اینترک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی