ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

امشب در آسمان به دنبال «ابرماه» باشید

درست هنگام غروب آفتاب، از افق شرقی می‌توانید شاهد طلوع بزرگترین ماه کامل ۲۰۲۲ باشید. اما خیلی هیجان‌زده نشوید. این تغییرات در اندازه ماه با چشم قابل تشخیص نیست، اما اگر تلسکوپی دارید، می‌توانید اندازه ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۵

درست هنگام غروب آفتاب، از افق شرقی می‌توانید شاهد طلوع بزرگترین ماه کامل ۲۰۲۲ باشید. اما خیلی هیجان‌زده نشوید. این تغییرات در اندازه ماه با چشم قابل تشخیص نیست، اما اگر تلسکوپی دارید، می‌توانید اندازه آن را با اندازه ماه در رصدهای قبلی خود مقایسه کنید.

ابرماه امشب از سراسر دنیا قابل مشاهده است و همه می‌توانند طلوع آن را رصد کنند. ابرماه (Supermoon) زمانی اتفاق می‌افتد که ماه در نزدیکترین فاصله‌اش به ما باشد و در فاز ماه بدر یا کامل (Full moon) باشد.

ابرماه امشب ۱۶ درصد درخشان‌تر و ۶ درصد بزرگتر از میانگین یک ماه کامل خواهد بود. ماه امشب ساعت ۲۰:۳۱ دقیقه به وقت تهران طلوع خواهد کرد و از سراسر ایران می‌توانید آن را ببینید. با نرم‌افزارهایی مثل استاری‌نایت (SarryNight)، استلاریوم (Stellarium)، فوتوپیلز (Photopills) و سایر این نرم‌افزارها محل طلوع ماه را پیش‌بینی کنید و حتی از آن عکاسی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی