ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برندگان مسابقه عکاسی 2022 ناسا اعلام شدند؛ از سلفی در جت جنگنده تا پرتره فضانورد

ناسا برندگان چهارمین دوره از مسابقه عکاسی سالانه خود را اعلام کرد که شامل عکس‌های جذابی از پشت صحنه برنامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی جاه‌طلبانه این آژانس فضایی می‌شود. تمام این عکس‌ها توسط عکاسان ناسا گرفته ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

ناسا برندگان چهارمین دوره از مسابقه عکاسی سالانه خود را اعلام کرد که شامل عکس‌های جذابی از پشت صحنه برنامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی جاه‌طلبانه این آژانس فضایی می‌شود.

تمام این عکس‌ها توسط عکاسان ناسا گرفته شده‌اند و آژانس فضایی در مجموع 12 عکس را به عنوان برندگان این مسابقه عکاسی منتشر کرده که تمام آن‌ها عمق و وسعت کارهای ناسا را نشان می‌دهند. همچنین این مسابقه در چهار دسته‌بندی کلی انجام می‌شود: مستندات، پرتره، افراد و مکان‌ها. در ادامه عکس‌های برنده مسابقه عکاسی ناسا را مرور خواهیم کرد.

برندگان مسابقه عکاسی ناسا

مسابقه عکاسی

عکس سلفی بالا، یکی از برندگان مسابقه است که توسط «جیم راس» و با دوربین آیفون 11 گرفته شده و ماموریت او در داخل هواپیمای جنگنده تک‌سرنشین F-15 را نشان می‌دهد.

عکاس دیگری با نام «نورا موران» که موفق شد یکی از برندگان دسته‌بندی مستندسازی باشد، عکس بسیار جذاب زیر از دو محقق ناسا را به نمایش گذاشت که در زیر نور شب، در حال کار روی زمین‌شناسی میدان ماه هستند. در واقع فضانوردان کاوشگر آینده ماه، در این مکان می‌توانند به زمین‌شناسی سطح ماه مشغول شوند. این عکس توسط دوربین نیکون D5 با لنز 24-120mm f/4 گرفته شده است.

مسابقه عکاسی

در دسته‌بندی عکس‌های پرتره نیز تصویر سیاه‌و‌سفیدی از «توماس مارشبرن» در لباس فضایی موفق شد تا یکی از برندگان باشد. مارشبرن به عنوان یکی از اعضای ماموریت Crew-3 اسپیس‌ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی، سال شلوغی را پشت سرگذاشت.

مسابقه عکاسی

در دسته‌بندی مکان‌ها نیز عکسی به ثبت رسیده که شبیه به سکانسی از یک فیلم علمی‌تخیلی است. در این عکس که توسط «دومینیک هارت» به ثبت رسیده، منظره‌ای خیره‌کننده از خدمه یگان فرشتگان آبی (Blue Angels) نیروی دریایی ایالات متحده در کنار تاسیسات غول پیکر تونل باد مجتمع ملی آیرودینامیک مقیاس کامل ناسا مستقر در مرکز تحقیقات ایمز کالیفرنیا را نشان می‌دهد.

مسابقه عکاسی

تونل‌های باد این سازمان، عمدتا برای آزمایش‌های آیرودینامیک و آکوستیک بالگردها و هواپیماها استفاده می‌شوند. همچنین برای توسعه فناوری‌های پیشرفته این دسته از وسایل نقلیه نیز کاربرد دارد.

در ادامه می‌توانید سایر عکس‌های برنده را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی