ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد اولد اپل
تکنولوژی

اپل در آیپد OLED روی کیفیت تصویر و وزن پایین‌ تمرکز می‌کند

همانطور که احتمالا در جریان هستید به نظر می‌رسد که اپل در همکاری با تامین‌کنندگانی چون سامسونگ و ال‌جی، روی توسعه آیپدهای اولد کار می‌کند. حالا گزارش‌های جدید بیان می‌کنند اپل در این محصولات که ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

همانطور که احتمالا در جریان هستید به نظر می‌رسد که اپل در همکاری با تامین‌کنندگانی چون سامسونگ و ال‌جی، روی توسعه آیپدهای اولد کار می‌کند. حالا گزارش‌های جدید بیان می‌کنند اپل در این محصولات که احتمالا در سال 2024 عرضه می‌شوند، روی وزن و ضخامت پایین و همچنین کیفیت بالای تصویر تمرکز دارد.

با استناد به گزارش وب‌سایت ET News، اپل قصد دارد برای نخستین بار آیپدی را معرفی کند که نمایشگر اولد آن با فرایند Dry Etching ساخته شده است. با استفاده از این فرایند می‌توان اجزای غیرضروری را از طریق فناوری شیمیایی حذف کرد، بدین ترتیب نمایشگر باریک‌تر و سبک‌تر خواهد شد.

آیپد اولد اپل

علاوه بر این، ادعا شده که اپل روی یک پوشش ویژه جهت افزایش دوام این پنل باریک هم کار می‌کند.

آیپدهای OLED در راه هستند

از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن هستند که اپل در مراحل نهایی از ساخت نمونه‌های اولیه آیپد اولد با شرکای اصلی خود قرار دارد. همچنین به دلیل آنکه قرار است طی این طرح برای نخستین بار از نمایشگر اولد در یک تبلت استفاده شود، اپل حساسیت زیادی نشان می‌دهد و با ساخت چندین نمونه اولیه آزمایشات را به دفعات تکرار می‌کند.

لازم به ذکر است که نمایشگرهای اولد موجود برای ساخت از فرایند «Wet Etching» استفاده می‌کنند و در آن برای حک کرد الگو از یک محلول استفاده می‌شود که آغازگر واکنش شیمیایی مورد نیاز است، در طرف مقابل Dry Etching اما اجزای خاص را با استفاده از گازهای انفعالی و یون‌ها حذف می‌کند.

آیپد اولد اپل

در پایان گفتنی است که استفاده از فرایند Wet Etching ارزان‌تر، سریع‌تر و ساده‌تر است اما دقت پایین‌تری هم دارد و در نتیجه محصول نهایی ممکن است کیفیت و عملکرد مورد انتظار را نداشته باشد، به همین خاطر استفاده از فرایند Dry Etching علیرغم پیچیدگی و هزینه بیشتر، همچنان در تولید نمایشگرهای دارای وضوح تصویر بالا از اولویت بیشتری برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی