ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

عملکرد ضعیف تر از انتظار ب ام و i4 در تست تصادف

ب ام و i4 از اکتبر گذشته وارد خطوط تولید شده است. این خودروی برقی در طول ماه‌های اخیرا عموما بازخوردهای بسیار مثبتی را از نشریات مختلف دریافت کرده و توانسته نظر مثبت آنها را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

ب ام و i4 از اکتبر گذشته وارد خطوط تولید شده است. این خودروی برقی در طول ماه‌های اخیرا عموما بازخوردهای بسیار مثبتی را از نشریات مختلف دریافت کرده و توانسته نظر مثبت آنها را جلب کند. اما در این بین یوروانکپ نظر دیگری دارد! این نهاد اروپایی پس از بررسی عملکرد ب ام و i4 در تست‌ تصادف 4 ستاره ایمنی را به آن اعطا کرده است. با چنین امتیازی باید گفت نماینده باواریایی‌ها در کسب امتیاز کامل یا همان 5 ستاره ایمنی ناکام باقی مانده است، این درحالیست که عموم خودروهای برقی مانند تسلا، معمولا عملکرد مافوق خودروهای بنزینی در تست تصادف دارند.

بطور کلی ب ام و i4 در برخی تست‌ها امتیازهای بسیار خوبی را از یوروانکپ دریافت کرده است. برای مثال عملکرد این سدان برقی در تست حفاظت از زانو‌ها و پاهای راننده و سرنشین کناری مناسب بوده؛ همچنین این خودرو توانسته نمایش قابل قبولی در محافظت از سرنشینان بزرگسال و خردسال در همه صندلی‌ها داشته باشد.

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم آدمک‌های شبیه‌ساز کودک 6 و 10 ساله بیشترین محافظت ممکن را در تست برخورد از جلو و کنار داشته و بهترین امتیاز موجود را دریافت کرده‌اند.

اما جایی که ب ام و i4 امتیاز از دست داده، مربوط به دو بخش سیستم‌های ایمنی کمکی و حفاظت از کاربران آسیب‌پذیر معابر عمومی می‌شود. در بخش سیستم‌های ایمنی کمکی، نماینده باواریایی‌ها نتوانسته امتیازی بهتر از 64 درصد کسب کند. در بخش حفاظت از کاربران آسیب‌پذیر هم امتیاز آن به 71 درصد محدود شده است.

آنطور که یوروانکپ اعلام کرده، i4 از سنسورهایی مشابه با سری 3 بهره می‌برد. از آنجایی که از عمر این سنسورها چند وقتی می‌گذرد و با توجه به تمرکزی که یوروانکپ روی سیستم‌های پیشگیری از وقوع تصادف کرده، ب ام و i4 نتوانسته تمامی امتیازهای این بخش را دریافت کند.

یوروانکپ نسبت به سیستم ترمز اضطراری خودکار ب ام و i4 ابراز رضایت نموده، زیرا این سیستم در چند سناریو موفق به پیشگیری از وقوع تصادف شده است.

ناگفته نماند به غیر از ب ام و i4، یوروانکپ مدل‌های دیگری چون آلفارومئو توناله، کیا اسپرتیج، کوپرا بورن، مرسدس بنز T کلاس و تویوتا آیگو X را نیز ارزیابی کرده است. بجز نماینده تویوتا که 4 ستاره دریافت کرده، بقیه مدل‌های مذکور موفق به دریافت 5 ستاره کامل شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی