ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مریخ‌نورد ناسا
علمی

مریخ‌نورد ناسا جسمی عجیب شبیه به اسپاگتی را روی این سیاره پیدا کرد

مریخ‌نورد «استقامت» ناسا به تازگی تصویری به زمین ارسال کرده است که در آن جسمی شبیه به اسپاگتی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد این جسم از رشته رشته‌های یک مواد خرده شده تشکیل شده باشد. ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

مریخ‌نورد «استقامت» ناسا به تازگی تصویری به زمین ارسال کرده است که در آن جسمی شبیه به اسپاگتی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد این جسم از رشته رشته‌های یک مواد خرده شده تشکیل شده باشد.

مریخ‌نورد استقامت یا «Perseverance» متعلق به ناسا در ژوئیه 2020 به فضا پرتاب شد و در فوریه 2021 بر سطح سیاره سرخ فرود آمد. این مریخ‌نورد از آن زمان تاکنون درحال ارسال اطلاعات و تصاویر شگفت‌انگیز از مریخ به زمین است. در عکسی که این مریخ‌نورد در روز سه‌شنبه منتشر کرد جسمی عجیب شبیه اسپاگتی دیده می‌شود.

این تصویر توسط یکی از دوربین‌هایی ثبت شده است که به منظور جلوگیری از برخورد بازوهای رباتیک استقامت، محیط اطراف را رصد می‌کند. به عبارت دیگر، این تصویر توسط یکی از دوربین‌های جلوگیری از خطرِ رو به جلوی استقامت گرفته شده است.

محتمل‌ترین توضیح برای درهم‌تنیدگی مواد، بقایای ماموریت است. استقامت برخی از تجهیزات خود را در سطح مریخ به جای گذاشته است. پیش از این نیز شاهد یک تکه پتوی حرارتی بر سطح یکی از سنگ‌ها بودیم.»

دانشمندان درباره این عکس با شوخی می‌گویند: « ما به تازگی اطمینان پیدا کردیم که هیچ رستوران ایتالیایی در سطح مریخ وجود ندارد. این رشته‌های درهم پیچیده شده نیز یک موجود دریایی یا توپی از نخ نیستند.»

ورود مریخ‌نورد به مریخ در فوریه 2021 یک رویداد دشوار بود. دانشمندان عقیده دارند که شاید درحین فرود، ضرباتی که به مریخ‌نورد وارد شده است، سبب جدایی برخی قطعات از آن شده و باد آن‌ها را به فواصل دورتر منتقل کرده است.

استقامت هم‌اکنون در دهانه «Jezero» درحال کاوش و جمع‌آوری نمونه از نواحی اطراف یک رودخانه خشک شده است. دانشمندان عقیده دارند احتمال یافتن نشانه‌هایی از حیات میکروبی در این ناحیه بیشتر است.

درک حیات میکروبی به دانشمندان کمک می‌کند تا تاریخ حیات در این سیاره را بررسی کنند. در همین راستا، آن‌ها قادر خواهند بود شکل‌گیری و تکامل سیاره را نیز بهتر درک کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین شطی
    حسین شطی | ۲۳ تیر ۱۴۰۱

    بیکارن دیگه، چند وقتی یه بار هم عکس یه تیکه آشغال نشون ملت میدن بگن ما داریم کار میکنیم...

  • علیرضا گلشادی
    علیرضا گلشادی | ۲۳ تیر ۱۴۰۱

    منم با فتوشاپ میتونم این کار ها رو انجام بدم 😏😏😏

مطالب پیشنهادی