ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بزرگترین مرکز تولید سلول باتری جهان توسط پاناسونیک ساخته شد

روند برقی سازی صنعت خودرو از چند سال پیش آغاز شد و این روزها تمامی شرکت‌های مشهور دنیای خودروسازی در حال حرکت به سمت تولید انواع خودروهای برقی هستند. یکی از نیازمندی‌های اصلی خودروهای برقی، ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۵

روند برقی سازی صنعت خودرو از چند سال پیش آغاز شد و این روزها تمامی شرکت‌های مشهور دنیای خودروسازی در حال حرکت به سمت تولید انواع خودروهای برقی هستند. یکی از نیازمندی‌های اصلی خودروهای برقی، سلول باتری آن‌ها است که وظیفه ذخیره انرژی را برعهده دارد. شرکت‌های مختلفی برای تولید سلول باتری اعلام آمادگی کرده‌اند که یکی از آن‌ها شرکت ژاپنی پاناسونیک است.

پاناسونیک شریک شناخته شده تسلا در حوزه ساخت سلول باتری است. این شرکت اکنون اعلام کرده است که بزرگترین مرکز تولید سلول باتری جهان را در کانزاس خواهد ساخت. این مرکز 4680 سلول با ظرفیت بالا برای وسایل نقلیه تسلا تولید خواهد کرد و در نزدیکی شهر دسوتو قرار ساخته خواهد شد.

سلول باتری پاناسونیک

مقامات ایالتی کانزاس ساخت کارخانه تولید باتری پاناسونیک در این ایالت را تایید کرده‌اند. مطابق پیش‌بینی‌ها، این کارخانه با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد دلار ساخته خواهد شد و چهار هزار فرصت شغلی برای ساکنان کانزاس ایجاد خواهد کرد. همچنین چهار هزار فرصت شغلی غیرمستقیم نیز با تاسیس این کارخانه ایجاد خواهند شد.

راه‌اندازی کارخانه تولید سلول باتری پاناسونیک، یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در تاریخ ایالت کانزاس محسوب می‌شود. لورا کلی، فرماندار کانزاس وعده داده است که راه‌اندازی این کارخانه، اقتصاد ایالت کانزاس را متحول خواهد کرد و هزاران شغل برای خانواده‌های ساکن این ایالت ایجاد خواهد شد.

از تولید مهمات به تولید سلول باتری

طبق برآوردهای انجام شده در سال 2021، منطقه دسوتو در کانزاس حدود 6300 نفر جمعیت دارد. تاسیسات تولید سلول باتری پاناسونیک در زمینی به مساحت 9000 هکتار ساخته خواهد شد. بنای مورد استفاده برای این تاسیسات، یک کارخانه تولید مهمات بوده است که در سال 1992 بسته شد.

پاناسونیک مدتی پیش با تسلا توافقی را برای تولید سلول‌های باتری بزرگتر امضا کرد. این سلول‌ها با کد 4680 شناخته می‌شوند و برای استفاده در پیکاپ تسلا سایبرتراک مناسب هستند. با این حال تاسیسات پاناسونیک سلول باتری برای دیگر خودروهای تسلا را نیز تولید خواهد کرد. تولید نوع جدید باتری در ژاپن در کارخانه پاناسونیک در واکایاما و در ماه مارس 2023 آغاز خواهد شد.

سلول باتری

همچنین پیش‌بینی می‌شود تاسیسات پاناسونیک کانزاس در سال 2024 میلادی به بهره‌برداری برسند. پاناسونیک قصد دارد تا سال 2029 ظرفیت تولید باتری خود را 3 تا 4 برابر افزایش دهد که بیشتر این رشد از طریق تاسیس خطوط تولید جدید در آمریکای شمالی اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی