ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تحقیقات مجدد NHTSA درباره تصادف مرگبار تسلا آغاز شد

ظاهرا حواشی تکنولوژی اتوپایلوت تسلا تمامی ندارد و در پی تصادفاتی که اخیرا در کشورهای مختلف روی داده است٬‌ حساسیت بر روی عملکرد این سامانه افزایش یافته. طی روزهای اخیر سازمان نظارت بر ایمنی خودرو ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

ظاهرا حواشی تکنولوژی اتوپایلوت تسلا تمامی ندارد و در پی تصادفاتی که اخیرا در کشورهای مختلف روی داده است٬‌ حساسیت بر روی عملکرد این سامانه افزایش یافته. طی روزهای اخیر سازمان نظارت بر ایمنی خودرو در ایالات متحده تحقیقات ویژه‌ای را در مورد تصادف مرگبار یک خودروی تسلا از مدل 3 با یک عابر پیاده در کالیفرنیا آغاز کرده‌اند که گفته می‌شود در زمان حادثه٬‌ هدایت خودرو به اتوپایلوت سپرده شده بوده است. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) روز پنجشنبه در گزارش به روز رسانی شده خود به حادثه کالیفرنیا اشاره کرد. این اداره تا به حال ۳۶ مورد تصادف خودروهای تسلا را بررسی کرده که در مجموع ۱۷ مورد مرگ ناشی از آنها گزارش شده است.
روزنامه "سن دیگو یونیون-تریبیون" در گزارشی که 7 ژوئن منتشر شد، نوشت که یک خودروی شرکت تسلا بعد از خروج از جاده با یک عابر پیاده برخورد کرده است.
شبکه خبری ان‌بی‌سی در سن دیگو نیز اعلام کرد که یک مرد 39 ساله به قتل غیر عمد از طریق رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر در این حادثه متهم شده است.
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا قبلاً 35 مورد تحقیق ویژه درباره تصادفات وسایل نقلیه تسلا را آغاز کرده بود که مظنون به استفاده از سیستم‌های کمک راننده پیشرفته مانند Autopilot از سال 2016 بودند.
این اداره معمولاً سالانه بیش از 100 تحقیق ویژه تصادف را در مورد تکنولوژی های جدید رانندگی انجام می دهد که برای مثال در گذشته٬‌ منجر به وضع قوانین در مورد کیسه های هوا نیز شده است.
در مجموع 15 مورد مرگ ناشی از تصادف در تحقیقات تسلا گزارش شده است، که آخرین حادثه در ایالت کالیفرنیا صورت گرفته است.
تسلا که دفتر مطبوعاتی خود را منحل کرده است، به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است اما در همین رابطه٬ اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا به رویترز گفت که درباره یک حادثه دیگر در ایالت فلوریدا مذاکرات خود با تسلا را آغاز کرده است.
در تصادف روز چهارشنبه در فلوریدا یک راننده 66 ساله خودروی تسلا و یک مسافر 67 ساله کشته شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی