ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

صدور گواهینامه لاتین مممکن شد؛ رانندگی با گواهینامه ایرانی در ۷۰ کشور دنیا

گواهینامه رانندگی درواقع سندی است که توسط آژانس دولتی مربوطه، نیروی امنیتی منطقه یا محلی صادر شده صادر می‌شود که بوسیله آن دارنده این گواهی اجازه رانندگی با وسایل نقلیه‌ای که گواهینامه برای آنها صادر ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۱

گواهینامه رانندگی درواقع سندی است که توسط آژانس دولتی مربوطه، نیروی امنیتی منطقه یا محلی صادر شده صادر می‌شود که بوسیله آن دارنده این گواهی اجازه رانندگی با وسایل نقلیه‌ای که گواهینامه برای آنها صادر شده است را دارا است. سیستم هر کشوری برای صدور گواهینامه منحصر به فرد است. دوره‌ های آموزشی در اکثر کشورها بسیار طولانی است و متقاضی باید در شرایط متفاوت امتحان دهد. گواهینامه ایرانی در کشور های بسیار زیادی دارای اعتبار است زیرا قوانین رانندگی در تمامی کشور های جهان یکیست و اگر دیدید کمی متفاوت است این تفاوت از مواردی چون موارد سیاسی و جغرافیایی کشور هاست.
سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا در مورد اعتبار گواهینامه ایرانی اعلام کرد: «به زودی برای افرادی که می‌خواهند به خارج از کشور بروند، گواهینامه لاتین صادر می‌کنیم. در ارتباط با گواهینامه رانندگی با ۷۰ کشور دنیا تبادل داریم. به دنبال افزایش اعتبار گواهینامه رانندگی با چندین کشور هستیم. همچنین با اسپانیا یک سامانه داریم و می‌خواهیم افرادی که به آنجا می‌روند، گواهینامه ایرانی آنها اصالت پیدا کند. این سامانه برای کشور‌های ترکیه، لهستان و قزقیزستان هم طراحی شده اما فرآیند آن زمان بر است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی