ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

معرفی همزمان دو کانسپت پیشرفته توسط هیوندای؛ خط و نشان کره‌ای‌ها برای ژرمن‌ها

هیوندای دو کانسپت جدید رونمایی کرد. این دو کانسپت N Vision 74 و RN22e نام دارند و کره‌ای‌ها آنها را «لابراتوارهای متحرک» توصیف می‌کند. با چنین توصیفی معلوم می‌شود که هیوندای از تازه‌ترین تکنولوژی‌ها در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

هیوندای دو کانسپت جدید رونمایی کرد. این دو کانسپت N Vision 74 و RN22e نام دارند و کره‌ای‌ها آنها را «لابراتوارهای متحرک» توصیف می‌کند. با چنین توصیفی معلوم می‌شود که هیوندای از تازه‌ترین تکنولوژی‌ها در کانسپت‌های خود استفاده کرده و آنها را بستری برای تست و آزمایش فناوری‌های نوین قرار داده است. گفتنی است هیوندای با استخدام برخی از برترین مهندسان آلمانی طی چند سال اخیر، حالا به مرحله ای رسیده که از نظر فنی می تواند برای خودروسازان به نام در دیار ژرمن ها رقیب بتراشد.

هیوندای

15 جولای روز N برای گروه خودروسازی هیوندای است. در حقیقت دو کانسپت N Vision 74 و RN22e به مناسبت این روز معرفی شده‌اند. حتما می‌دانید که مدل‌های مزین به نشان N خصوصیات اسپرت‌تری نسبت به مدل‌های استاندارد دارند.

معرفی کانسپت N Vision 74

کانسپت هیوندای N Vision 74 حاصل ترکیب گذشته با آینده است. این مفهومی اسپرت از نظر طراحی به کانسپت پونی کوپه که در سال 1974 معرفی شد، وفادار باقی مانده و المان‌های ظاهری خود را از آن امانت گرفته است. اما از نظر فنی، N Vision 74 به نوعی در کانسپت N 2025 Vision Gran Turismo ریشه دارد.

هیوندای

هیوندای N Vision 74 از یک پیشرانه هیبریدی بهره‌مند است، اما با ساختاری متفاوت از مدل‌های هیبریدی حاضر در خیابان. پیشرانه این کانسپت مدرن ترکیبی است از تکنولوژی پیل سوختی و موتورهای الکتریکی. هیوندای می‌گوید چنین ساختاری باعث می‌شود راندمان خنک‌کاری پیشرانه در سطح بالایی قرار داشته باشد. همچنین با توجه به استفاده از هیدروژن، سوختگیری خودرو نیازمند توقف‌های طولانی نیست.

هیوندای

دو موتور برقی نصب شده روی محور عقب، نیروی مورد نیاز هیوندای N Vision 74 را تامین می‌کنند. این دو موتور با همکاری هم 671 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. هیوندای تاکید دارد در این مفهومی از فناوری گشتاور برداری خیلی دقیق استفاده شده، به همین جهت هندلینگ آن بسیار مناسب است.

در رابطه با پک باتری و یا گنجایش مخزن هیدروژن حرفی به میان نیامده، اما برد حرکتی هیوندای N Vision 74 برابر با 373 مایل یا 600 کیلومتر اعلام شده است.

معرفی کانسپت RN22e

کانسپت هیوندای RN22e در حقیقت همان مدل جدید آیونیک 6 است که لباس N را بر تن کرده! به گفته هیوندای این مفهومی پیش‌نمایشی از یک خودروی برقی مزین به نشان N را ارائه می‌کند. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که در آینده نزدیک آیونیک 6 نسخه N وارد بازار خواهد شد.

هیوندای

پیشرانه به کار رفته در RN22e توانایی تولید 577 اسب بخار قدرت را دارد. با توجه به این خروجی، احتمالا پیشرانه این مفهومی با کیا EV6 GT مشترک است. به موازات افزایش قدرت پیشرانه، قدرت ترمزگیری نیز تقویت شده و کالیپرها 4 پیستونه هستند. در این کانسپت زیبا هم هیوندای روی آیرودینامیک، هندلینگ و چابکی خودرو مانور داده است.

هیوندای

از لحاظ طراحی بیرونی، این مدل مفهومی تفاوت‌هایی با آیونیک 6 استاندارد دارد. نصب باله بزرگ و پهن در قسمت عقب و همچنین تعبیه شکاف‌ها و قطعات مختلف برای هدایت بهتر جریان هوا شاخص‌ترین موارد هستند. در داخل کابین هم هیوندای سعی کرده با ساخت صداهای برگرفته از مسابقات اتومبیلرانی، هیجان بیشتری را به راننده تزریق کند.

هیوندای

هیوندای کانسپت RN22e را یک بستر واقعی برای ارزیابی پتانسیل‌های پلتفرم E-GMP معرفی می‌کند. این کمپانی گفته با کانسپت RN22e مهندسان به تحقیق در زمینه ارتقای فناوری گشتاور برداری، توزیع قدرت و کاهش وزن می‌پردازند.

اما به غیر از رونمایی دو کانسپت فوق، هیوندای اعلام کرده نسخه N آیونیک 5 سال آینده از راه خواهد رسید. کره‌ای‌ها مشخصات نسخه استاندارد آیونیک 6 را نیز منتشر کرده‌اند. این مدل جدید که تصاویر اولیه آن چند هفته قبل منتشر شد، در نسخه‌های محور عقب محرک و هر دو محور محرک وارد بازار می‌شود.

هیوندای

در رابطه با خروجی پیشرانه نسخه تک محور محرک باز هم اطلاعاتی در دست نیست. البته انتظار می‌رود مثل نسخه متناظر از آیونیک 5، این نسخه هم 225 اسب بخار قدرت داشته باشد. اما طبق بیانیه رسمی نسخه چهار چرخ محرک آیونیک 6 برابر با 320 اسب بخار قدرت و 605 نیوتن متر گشتاور دارد.

آیونیک 6 با دو پک باتری 55 و 77.4 کیلووات ساعتی قابل انتخاب است. با اتکا به پک قوی‌تر و مطابق با استاندارد WLTP، این سدان الکتریکی می‌تواند 379 مایل یا 610 کیلومتر مسافت را طی کند. این رقم البته به نسخه محور عقب محرک مربوط می‌شود. قوی‌ترین نسخه آیونیک 6 شتابی برابر با 5.1 ثانیه دارد. این خودرو سال آینده وارد بازار خواهد شد. انتظار می‌رود هیوندای این سدان جذاب را با قیمتی بین 40 الی 60 هزار دلار عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی