ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بستنی چینی
علمی

این بستنی چینی عجیب حتی مقابل شعله مستقیم آتش هم آب نمی‌شود! [تماشا کنید]

اخیرا ویدیوهایی از بستنی‌های یک تولیدکننده چینی منتشر شده که نه تنها در دمای اتاق بلکه حتی در مقابل شعله آتش هم آب نمی‌شوند. شهروندان چینی حالا با عصبانیت به شبکه‌های اجتماعی رفته‌اند و خواستار ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

اخیرا ویدیوهایی از بستنی‌های یک تولیدکننده چینی منتشر شده که نه تنها در دمای اتاق بلکه حتی در مقابل شعله آتش هم آب نمی‌شوند. شهروندان چینی حالا با عصبانیت به شبکه‌های اجتماعی رفته‌اند و خواستار بررسی مواد سازنده این بستنی‌ها شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری چینی SCMP، اخیرا ویدیوی کوتاهی از یکی از محصولات برند بستنی لوکس Zhong Xue Gao منتشر شده که نشان می‌دهد حتی با شعله فندک هم نمی‌توان این بستنی را آب کرد. در این ویدیو می‌توان دید که در اثر تماس آتش با بستنی از این محصول دود بلند می‌شود، اما خبری از آب شدن آن نیست.

راهی برای ذوب کردن بستنی‌های چینی وجود ندارد

این ویدیو در واقع دومین ویدیویی است که وضعیت عجیب بستنی‌های شرکت Zhong Xue Gao را نشان می‌دهد. پیش‌تر در یک ویدیوی دیگر می‌شد دید که این بستنی چینی پس از حدود 50 دقیقه ماندن در دمای 31 درجه‌ای اتاق، ذوب نشده و به حالت مایع درنیامده است.

شرکت Zhong Xue Gao که معادل برند هرمس در دنیای بستنی‌هاست، در بسیاری از شهرهای بزرگ چین یکی از برندهای محبوب تولیدکننده بستنی است. اگرچه قیمت محصولات این شرکت چندین برابر برخی از رقبا اعلام شده، اما حالا مردم نگرانند که چه موادی درون این محصولات به کار رفته است.

بستنی چینی

Zhong Xue Gao می‌گوید همه محصولات این شرکت تابع استانداردهای معین‌شده توسط سازمان‌های ملی چین هستند. البته این شرکت 0.032 گرم کاراگینان هم به بستنی‌های خود اضافه می‌کند، اما مدعی است که این مقدار در حد و اندازه‌های متعارفی است که در همه بستنی‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

با این حال، برخی شواهد نشان می‌دهد که کاراگینان می‌تواند برای سلامتی مضر باشد و حتی منجر به بروز سرطان شود. با این حال، اطلاعات موجود در این زمینه قطعی نیست و با توجه به مطالعاتی به دست آمده که روی حیوانات و سلول‌های آزمایشگاهی انجام گرفته است.

یکی از مسئولان رگولاتوری مدیریت و نظارت بر بازار شانگهای اخیرا اعلام کرده که این ویدیوها را دیده و تحقیقات در این باره در حال انجام است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی