ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مشکل مرحله دوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه
اخبار خودرو

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو باز هم مشکل دارد؛ راهکار چیست؟

ثبت نام متقاضیان خودرو در سامانه تخصیص خودرو از دیروز (۲۵ تیرماه) آغاز شد. ولی ظاهرا دوباره صدای اعتراض کاربران بالا رفته است. این بار مشکل مرحله دوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه چیست؟ دوره ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

ثبت نام متقاضیان خودرو در سامانه تخصیص خودرو از دیروز (۲۵ تیرماه) آغاز شد. ولی ظاهرا دوباره صدای اعتراض کاربران بالا رفته است. این بار مشکل مرحله دوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه چیست؟

دوره اول عرضه خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص در ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شد و حدود ۵۲ درصد خودروها بر اساس فرایند قرعه‌کشی به متقاضیان عرضه شدند. البته در طول این دوره، مشکلات و حواشی بسیاری به وجود آمد، تا جایی که وزیر صمت با ارسال نامه‌ای به معاون صنایع حمل و نقل، دور دوم عرضه را به سبب وجود اشکالات فنی و ایمنی تا اطلاع ثانویه لغو کرد.

با این حال اوایل هفته چهارم تیرماه بود که معاون صنایع حمل و نقل، از برطرف شدن اشکالات سامانه یکپارچه فروش خبر داد و به تاریخ برگزاری مرحله دوم عرضه خودرو در این سیستم اشاره کرد.

به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم، دور دوم ثبت نام متقاضیان خودرو از ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۵ تیرماه آغاز شد. ولی هنوز ۲۴ ساعت نگذشته که صدای معترضین درباره مشکل مرحله دوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه در آمده است.

طبق گزارش‌های متعدد، ظاهرا متقاضیان قادر به ثبت نام در سامانه نیستند. برخی از آن‌ها حتی نمی‌توانند کد ملی خود را در سیستم وارد کنند.

وزارت صمت این مشکل را بر گردن شرکتی انداخته که سامانه تخصیص خودرو را طراحی کرده است. گویا شرکت «نگاه» مسئول بروز این مشکلات بوده و افراد برای شکایت باید با شماره‌های پشتیبانی در جدول زیر تماس بگیرند.

 خودروسازانتلفن‌های پشتیبانی
گروه صنعتی ایران‌خودرو۰۲۱۸۲۲۷۲۷۲۷
گروه خودروسازی سایپا۰۹۶۵۵۰
شرکت کرمان موتور۰۲۱۴۲۷۲۴
شرکت مدیران خودرو۰۲۱۴۷۶۵۱
شرکت بهمن موتور۰۲۱۴۸۰۲۷
شرکت آرین پارس موتور۰۲۱۴۸۴۹۱۰۰۰
شرکت فردا موتور۰۲۱۴۸۶۴۵۰۰۰
خودروسازی ایلیا۰۲۱۴۹۱۵۱۰۰۰
پشتیبانی سامانه۰۲۱۵۴۹۴۵

در نهایت پس از چندین ساعت، سرانجام وزارت صمت واکنشی نسبت به این وضعیت ناراحت کننده نشان داد و مسئولان امر قول دادند تا با افزایش تعداد سرورها، مشکلات این سامانه را به سرعت حل و فصل نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ساجد حمید
    ساجد حمید | ۲۷ تیر ۱۴۰۱

    حالا تاکی منتظر بمونیم تا سامانه باز بشه

مطالب پیشنهادی