ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

از اپل به اتهام نقض پتنت در تولید تراشه‌های سری A و M شکایت شد

اپل دوباره هدف یک شکایت قضایی دیگر قرار گرفته. شرکت Sonrai Memory مدعی شده که کوپرتینویی‌ها دو پتنت متعلق به این شرکت را نقض کرده‌اند و باید به آن‌ها غرامت بپردازند. حالا باید دید واکنش ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

اپل دوباره هدف یک شکایت قضایی دیگر قرار گرفته. شرکت Sonrai Memory مدعی شده که کوپرتینویی‌ها دو پتنت متعلق به این شرکت را نقض کرده‌اند و باید به آن‌ها غرامت بپردازند. حالا باید دید واکنش اپل به این پرونده چیست.

شرکت Sonrai Memory Limited با ثبت شکایتی در دادگاه منطقه غرب تگزاس مدعی شده که اپل دو پتنت این شرکت را زیر پا گذاشته است. عنوان یکی از این پتنت‌ها «چندپردازنده تراشه با چند سیستم عامل» است و تاریخ ثبت آن به سال 2005 برمی‌گردد. پتنت دوم «مدار شارژ متغیر با بار پویا» نام دارد و در سال 2004 به ثبت رسیده است.

بر اساس اطلاعاتی که در این شکایت به ثبت رسیده، Sonrai Memory مدعی است که محصولات زیادی از اپل تا آیفون 6 و 6 پلاس، نسل پنجم آیپد، تمامی نسل‌های آیپد پرو و برخی از مدل‌های مک‌بوک ایر و پرو این پتنت‌ها را نقض کرده‌اند. این شرکت ادعا می‌کند که اپل با استفاده از تراشه‌های سری A، سری M و سری T پتنت اول آن‌ها را نادیده گرفته است. نقض پتنت دوم به دای حافظه فلش SK Hynix NAND در برخی از این دستگاه‌ها برمی‌گردد.

اپل

Sonrai Memory از اپل غرامت می‌خواهد

شاکی در این پرونده درخواست غرامت کرده و خواستار برگزاری دادگاهی در این رابطه شده است. اپل تاکنون بارها با پرونده‌های قضایی مختلف در زمینه نقض پتنت‌ها روبرو شده و برخی از آن‌ها به اصطلاح «پتنت ترول» بوده‌اند. پتنت ترول به شرکت‌هایی گفته می‌شود که صرفا برای درآمدزایی سعی می‌کنند کمپانی‌های دیگر را به نقض پتنت‌های خود متهم کنند.

Sonrai Memory از ماه ژوئیه 2021 با ادعاهای مشابهی از وسترن دیجیتال، گوگل، سامسونگ، ال‌جی، لنوو و چند شرکت دیگر هم شکایت کرده بود. از سوی دیگر، این شرکت عملا هیچ محصول یا خدماتی تولید نکرده و صرفا نگهدارنده این پتنت‌هاست. در نتیجه می‌توان حدس زد که با یک پتنت ترول دیگر طرف باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی