ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توقف تولید خودروهای تیبا ساینا سمند و ۴۰۵
اخبار خودرو

تولید خودروهای تیبا، ساینا، سمند و ۴۰۵ متوقف شد

رئیس سازمان ملی استاندارد به تازگی به توقف تولید خودروهای تیبا ساینا سمند و ۴۰۵ اشاره کرده و علت آن را بروز مشکلات پرتکرار دانست. به علاوه، وجود ایراد در بخش‌های مختلف از جمله پیشرانه، ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۲

رئیس سازمان ملی استاندارد به تازگی به توقف تولید خودروهای تیبا ساینا سمند و ۴۰۵ اشاره کرده و علت آن را بروز مشکلات پرتکرار دانست. به علاوه، وجود ایراد در بخش‌های مختلف از جمله پیشرانه، بدنه، سیستم فرمان، چراغ‌ها و رنگ خودرو باعث شده تا سازمان استاندارد، مانع پلاک گذاری این خودروها شود.

تیبا، ساینا، سمند و پژو ۴۰۵ جزو خودروهای ارزان‌قیمت و در عین حال پرتیراژ خودروسازان داخلی به حساب می‌آیند که متأسفانه قادر به پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه نیستند. با توجه به اهمیت جان و مال مردم، سازمان ملی استاندارد ادامه ساخت این خودروها را بیهوده دانسته و تنها به شروط خاصی جواز شماره‌گذاری این خودروها را صادر می‌کند.

با توقف تولید خودروهای سمند پژو ۴۰۵ تیبا و ساینا بدون شک سبد محصولات خودروسازان داخلی بسیار کوچک خواهد شد. در حال حاضر نیز کمبود خودروهای اقتصادی باکیفیت به شدت در بازار احساس می‌شود. با این حال طبق گفته‌های معاون حمل و نقل وزارت صمت، عرضه خودروهای ارزان‌قیمت و جبران کمبود بازار از طریق سه کانال امکان‌پذیر است.

افزایش تیراژ تولید خودروهای باکیفیت توسط خودروسازان، بهره‌گیری از پلتفرم‌های خارجی و واردات خودرو می‌تواند به تنظیم بازار و در نهایت ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا کمک کند.

سازمان ملی استاندارد علت اصلی عدم تمدید اعتبار چهار خودروی مذکور را بی‌کیفیتی قطعات عنوان کرده و از خودروسازها خواسته تا برای تهیه قطعات و تجهیزات لازم به تأمین‌کنندگان معتبر و مورد تأیید این سازمان مراجعه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی