ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور جت
علمی

این موتور جت «شفاف» نحوه عملکرد آن را به تصویر می‌کشد [تماشا کنید]

کانال یوتیوب Warped Perception یکی از بزرگترین طرفداران موتورهای جت است و همیشه آن‌ها را در سناریوهای مختلفی آزمایش می‌کند. حالا این کانال برای ویدیوی جدید خود یک موتور جت شفاف ساخته تا نحوه کار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

کانال یوتیوب Warped Perception یکی از بزرگترین طرفداران موتورهای جت است و همیشه آن‌ها را در سناریوهای مختلفی آزمایش می‌کند. حالا این کانال برای ویدیوی جدید خود یک موتور جت شفاف ساخته تا نحوه کار آن را به طرفداران نشان دهد.

در این ویدیو که می‌توانید آن را در ادامه مشاهده کنید، مراحل ساخت این موتور جت شفاف از ابتدا به نمایش گذاشته شده است. سپس در ادامه با انجام آزمایش‌های مختلفی، قدرت خیره‌کننده آن توضیح و نمایش داده می‌شود.

نحوه کار موتور جت

همانطور که در ویدیو و آزمایش عملکرد آن دیده می‌شود، روشن شدن و مشتعل شدن مرکز موتور کاملا قابل مشاهده است. پشت موتور نیز یک نور آبی روشن از آتش تولید می‌شود که با قدرت و صدای خیره‌کننده آن، انگار موتور آماده پرواز است! البته موتور به میز پیچ شده، بنابراین با وجود شدت و قدرت بسیار زیادی که دارد در جای خود باقی می‌ماند.

در ادامه ویدیو، یک نسخه آهسته از نحوه عملکرد موتور نیز به نمایش گذاشته که فرآیند آن را با وضوح و دقت بیشتری نشان می‌دهد.

یوتیوبر توضیح می‌دهد که نحوه کار موتور به این صورت است که هوا از یک طرف وارد آن شده، توسط کمپرسور فشرده می‌شود، سپس به داخل محفظه احتراق می‌رود و پس از ترکیب شدن با سوخت، شعله‌ور شده و گرما و گازهای منبسط ایجاد می‌کند که از پشت موتور خارج می‌شوند.

این کانال یوتیوب در ابتدای ساخت این موتور جت اعلام می‌کند که موتور او به میزان 0.005 گرم از تعادل خارج شده؛ در حالی که برای ساخت یک موتور جت، همه چیز و حتی جزئی‌ترین آمار نیز بسیار مهم هستند. در نهایت با برطرف کردن این مشکل، توانسته تعادل آن را به اندازه 0.001 گرم متعادل‌تر کند.

در مرحله بعد، او با اشاره به بخش‌های مختلف موتور که از آن‌ها به عنوان چرخه برایتون (Brayton cycle) یاد می‌شود، توضیح می‌دهد که این چرخه در موتور جت، کار فشرده‌سازی، احتراق و انبساط را انجام می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آرین احمدی
    آرین احمدی | ۲۷ تیر ۱۴۰۱

    عالی بود

  • s.s.b
    s.s.b | ۲۷ تیر ۱۴۰۱

    ممنون خود ویدیو رو 4k گرفتم خیلی هیجان زده هستم برا پارت 2 که صحبتشو اخر ویدیو کرد

مطالب پیشنهادی