ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کادیلاک الویس پریسلی
خودرو

حراج کادیلاک سفارشی الویس پریسلی؛ استیشن واگنی با سقف صورتی و تک ساخت!

الویس پریسلی سلطان بلامنازع در سبک موسیقی راک اند رول محسوب می‌شود. با این حال موسیقی تنها زمینه علاقه او نبود. الویس پریسلی به خودروها نیز علاقه وافری داشت، تا جایی که چند خودرو کمیاب ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

الویس پریسلی سلطان بلامنازع در سبک موسیقی راک اند رول محسوب می‌شود. با این حال موسیقی تنها زمینه علاقه او نبود. الویس پریسلی به خودروها نیز علاقه وافری داشت، تا جایی که چند خودرو کمیاب و خاص را خریداری کرد. حالا یکی از خودروهای عجیب این خواننده بزرگ با سقف صورتی به فروش گذاشته شده است و جالب آنکه این خودرو در فهرست تولیدات رسمی کادیلاک قرار نداشته است.

یکی از خودروهای خاص الویس پریسلی، کادیلاک استیشن واگن مدل 1974 بود. او این کادیلاک سفارشی را برای حمل چمدان‌های پرشمار خود خریداری کرد. نکته جالب در مورد کادیلاک سفارشی الویس پریسلی، این است که شرکت سازنده در سال 1974 هیچ مدل استیشن واگنی را به بازار عرضه نکرده است.

به نظر می‌رسد الویس پریسلی پس از خرید این کادیلاک، آن را برای شخصی‌سازی بیشتر در اختیار شرکت سانروف آمریکایی (ASC) قرار داده است. این شرکت امور مربوط به شخصی‌سازی و تبدیل خودروهای سدان به استیشن واگن را انجام می‌دهد.

کادیلاک سفارشی سلطان راک اند رول براساس یک کادیلاک دویل مدل 1974 ساخته شده است. شرکت سانروف آمریکایی ستون C این خودرو را به طور کامل تغییر داده است. یک سقف صورتی رنگ در قسمت عقب این خودرو قرار گرفته است. به نظر می‌رسد برای ساخت قسمت عقب این کادیلاک از شورولت کاپریس هم‌دوره خود کمک گرفته‌اند. سبک درب عقب و شیشه‌های بسته شده در نسخه‌های دهه هفتادی شورولت کاپریس مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

کادیلاک جذاب و سفارشی الویس پریسلی

یکی از نکات جالب خودروهای کلاسیک آمریکایی از جمله این کادیلاک دویل مدل 1974، نبود ستون B در خودرو است. عدم وجود این ستون سبب می‌شود تا پس از پایین دادن شیشه‌ها، کل نمای خودرو به بیرون دسترسی داشته باشد. این سبک از طراحی موجب شده است تا اکثر خودروهای آمریکایی، ظاهر شیکی داشته باشند.

نصب قسمت عقب شورولت کاپریس استیشن روی کادیلاک دویل، سبب شده است تا سقف این خودرو به صورت دو تکه درآید و قسمت عقب اندکی بلندتر باشد. همان‌طور که گفتیم، خواننده فقید آمریکایی رنگ صورتی را برای سقف این خودرو برگزید و دو روف رک را نیز در دو طرف آن اضافه کرد.

کادیلاک الویس پریسلی

کادیلاک دویل سفارشی الویس پریسلی به موتور 7.7 لیتری V8 مجهز است که آمریکایی‌ها آن را موتور 472 (حجم موتور براساس اینچ مکعب) می‌نامند. این پیشرانه حداکثر 205 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و برای انتقال قدرت در آن نیز از گیربکس اتوماتیک سه سرعته استفاده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی