ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هرآنچه باید در مورد رمزارز پاندی ایکس بدانید

ارز پاندی ایکس (Pundi X) با نماد PUNDIX یکی از رمزارزهای نسبتا جدید است که مورد توجه کاربران قرار دارد. شبکه بلاکچینی که این رمزارز در آن ایجاد شده، یعنی شبکه پاندی ایکس در دنیای ...

احمدرضا فرهبد
نوشته شده توسط احمدرضا فرهبد | ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

ارز پاندی ایکس (Pundi X) با نماد PUNDIX یکی از رمزارزهای نسبتا جدید است که مورد توجه کاربران قرار دارد. شبکه بلاکچینی که این رمزارز در آن ایجاد شده، یعنی شبکه پاندی ایکس در دنیای واقعی قابل‌ استفاده است.

در این مطلب قصد داریم ببینیم شبکه پاندی ایکس چیست و چگونه کار می‌کند، وجه تمایز آن با سایر شبکه‌های بلاکچین چیست. همچنین به این سؤال پاسخ خواهیم داد که آیا خرید کریپتوکارنسی پاندی ایکس سرمایه‌گذاری خوبی است یا نه و چگونه می‌توان آن را خرید.

شبکه پاندی ایکس چیست؟

رمز ارز پاندی ایکس چیست؟

شبکه پاندی ایکس یک پلتفرم بلاکچین محسوب می‌شود که با هدف تجاری‌سازی استفاده از ارزهای دیجیتالی ایجاد شده است. هدف اصلی از ایجاد این شبکه ایجاد راه‌حلی است تا دیگر استفاده از رمزارزها آن‌ها به خرید و فروش آن‌ها به صورت محدود و آن‌هم تنها در صرافی‌های ارز دیجیتالی محدود نشود و بتوان از آن‌ها در زندگی واقعی نیز استفاده کرد.

پاندی ایکس برای برطرف کردن کاستی‌های بسیاری از شبکه‌های بلاکچین رمزارزها با هدف امکان‌پذیر کردن استفاده از آن‌ها در زندگی واقعی و گسترش استفاده از آن‌ها، راه‌حل مناسبی ارائه کرده است. پاندی ایکس یک پلتفرم متن‌باز قابل‌استفاده برای عموم مردم با ویژگی‌های سهل‌الاستفاده محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی‌های خاص این پلتفرم پشتیبانی از یک دستگاه پوز بدون تماس سیار به نام «ایکس‌پوز» (XPOS) است که با بهره‌مندی از آن می‌توان از رمزارزها برای پرداخت آنی در فروشگاه‌ها استفاده کرد. این پلتفرم دارای یک توکن اختصاصی به نام ارز پاندی ایکس است که استفاده از شبکه پاندی ایکس را امکان‌پذیر و از اقتصاد آن نیز پشتیبانی می‌کند.

پاندی ایکس برای امکان‌پذیر کردن استفاده از رمزارزها برای پرداخت آنی و گسترش استفاده از آن‌ها علاوه بر استفاده از ایکس پوز، از یک کارت هوشمند بدون تماس به نام «ایکس‌پس» (XPASS) و یک کیف پول ارز دیجیتالی (والت) نرم‌افزاری به نام «ایکس‌والت« (XWallet) نیز استفاده می‌کند (این کیف پول در قالب یک اپلیکیشن موبایل برای اندروید و iOS عرضه شده است)؛ بنابراین می‌توان گقت پاندی ایکس در زمینه طراحی و ایجاد سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای لازم برای بهره‌مندی از خدمات شبکه بلاکچین نیز فعالیت می‌کند و یکی از پیشتازان این حوزه نیز محسوب می‌شود. ایکس‌پوز، ایکس‌پس و ایکس‌والت، هر سه با بهره‌مندی از خدمات شبکه پاندی ایکس و معماری آن قابل‌استفاده هستند.

دستگاه پوز ایکس پوز
دستگاه پوز ایکس پوز

ایکس‌پس و ایکس‌والت هر دو توسط شرکت پاندی ایکس لب پرایوت لیمیتت (Pundi X Labs Private Limited) توسعه و ایجاد شده است. ایکس‌پس برای کاربران مبتدی طراحی شده است تا با استفاده از آن بتوانند پرداخت‌های آنی را با رمزارز های‌ خود انجام دهند.

کارت‌های ایکس‌پس درست مانند کارت‌های بانکی عمل می‌کند و برای افراد صاحب رمزارز های مختلف ایجاد می‌شود. افرادی که کریپتوکارنسی دارند می‌توانند با کشیدن این کارت‌ در دستگاه‌های ایکس‌پوز درست مانند زمان خرید و پرداخت آنی با کارت‌های بانکی متداول عضو شبکه شتاب، پرداخت آنی را انجام دهند.

کیف پول ارز دیجیتال ایکس والت
کیف پول ارز دیجیتال ایکس‌والت

در مورد ایکس‌والت هم باید بگوییم که این کیف پول علاوه بر پشتیبانی از پاندی ایکس از چند رمزارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

بنیان‌گذاران پاندی ایکس چه کسانی هستند؟ تاریخچه پاندی ایکس

پاندی ایکس در سال ۲۰۱۷ توسط «زک چیا» (Zac Cheah)، «دنی لیم» (Danny Lim) و «پیت هانگ» (Pitt Huang) در جاکارتا بنیان‌گذاری شد. این شبکه و رمزارز اختصاصی آن با هدف برطرف کردن معایب بیت کوین و امکان پرداخت آنی با استفاده از رمز ارزها از طریق دستگاه‌های ایکس‌پوز ایجاد شد.

شرکت پشتیبان شبکه پاندی ایکس و اعضای تیم کاری آن در ابتدای روش پرداختی مبتنی بر اسکن کد QR را ایجاد کردند که استفاده از آن از طریق اپلیکیشنی به نام پاندی پاندی (Pundi-Pundi app) امکان‌پذیر بود.

کارت اعتباری ایکس پس
کارت اعتباری ایکس‌پس

این افراد در قدم بعدی مناسب‌سازی استانداردهای مرتبط با بخش مالی غیرمتمرکز خود را هدف آینده و چشم‌انداز خود قرار دادند. دفتر مرکزی شرکت پاندی ایکس در جاکارتا واقع شده است؛ البته بهره‌مندی از خدمات شبکه پاندی ایکس هیچ محدودیتی ندارد و راه‌حل‌های کاربردی برای امکان‌پذیرشدن استفاده از روش‌های پرداختی مبتنی بر رمزارز در سراسر جهان ارائه می‌دهد. شرکت پاندی ایکس مصمم است در آینده شبکه خود را به یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارائه‌دهنده سرویس پرداخت آنی با رمزارزها با استفاده از دستگاه پوز تبدیل کند.

چه چیزی پاندی ایکس را منحصربه‌فرد کرده است؟

پاندی ایکس قصد دارد امکان پرداخت آنی با رمزارز از طریق دستگاه پوز را با استفاده از مدل منحصربه‌فرد با بهره‌مندی از ایکس‌پوز، ایکس‌پس و ایکس‌والت که در حقیقت اکوسیستم پاندی ایکس را تشکیل می‌دهند، فراهم کند. اجزای تشکیل‌دهنده اکوسیستم پاندی ایکس می‌توانند بهره‌مندی از روشی ساده برای انجام پرداخت‌ها با استفاده از رمزارزها در سناریوهای پرداختی مختلف را امکان‌پذیر کنند.

پاندی ایکس در حال حاضر برای امکان‌پذیر کردن پرداخت‌ آنی با استفاده از رمزارزها، دستگاه‌های ایکس‌پوز را در بیش از ۲۰ کشور توزیع کرده است؛ البته این دستگاه‌ها چندان به توسعه پاندی ایکس کمک نمی‌کنند؛ اما در مقابل از پرداخت‌های آنی و همچنین از رمزارز های مختلف ایجاد شده بر پایه فناوری بلاک چین ازجمله بیت کوین پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین می‌توانند استفاده گسترده از رمزارزها در پرداخت‌های متداول را به‌راحتی امکان‌پذیر کنند. این دستگاه‌های پوز می‌توانند امکان بهره‌مندی از سرویس پرداخت آنی را که یکی از خدمات بانکی پایه محسوب می‌شود، نیز برای شهروندان کشورهای درحال‌توسعه فراهم کنند.

چه چیزی به پاندی ایکس ارزش داده است؟

ارزش بازار پاندی ایکس دائماً در حال نوسان است؛ دلیل این موضوع تا حدودی نوسان در بازار رمزارز و تعدادی از فاکتورهای خاص است که می‌توانند قیمت رمزارزهای مختلف را تحت تأثیر قرار دهند. سایر فاکتورهای تأثیرگذار روی ارزش پاندی ایکس شامل ظرفیت فنی، فناوری، قابل‌استفاده‌بودن رمزارزها در موارد و موقعیت‌های مختلف و موارد استفاده از آن‌ها اشاره کرد.

پاندی ایکس با هدف امکان‌پذیر کردن پرداخت‌ها با بهره‌مندی از رمزارزها و گسترش استفاده از آن‌ها و همچنین توسعه دستگاه‌های مرتبط با بلاکچین با هدف استفاده از دارایی‌های دیجیتالی در دنیای واقعی و فیزیکی اقتصاد ایجاد شد.

اقتصاد گسترده‌تر و عوامل دیگری مثل تغییر جهت قیمت‌ها به‌گونه‌ای که توجه افراد را به خود جلب کنند و سرخط خبرها شوند، ارتقاها، آپدیت‌ها، توسعه‌ها، میزان استفاده از محصولات، مشارکت‌ها و ادغام‌ها و همچنین سایر اخبار و رویدادهای مهم نیز می‌توانند ارزش پاندیکس را تحت تاثیر قرار دهند.

ارزش ذاتی این رمزارز با فناوری پاندی ایکس مشخص می‌شود و در اغلب اوقات با قیمت پاندی ایکس مطابقت ندارد. یکی دیگر از اهداف پاندی ایکس ارائه خدمات پایه بانکی در نواحی تحت توسعه پاندی ایکس از طریق بهره‌مندی از دستگاه‌های پوز جدید با قابلیت پشتیبانی از اتریوم و رمزارزهای دیگر برای پرداخت‌ آنی است.

اعضای تیم کاری پاندی ایکس تلاش می‌کنند مطابق با مبانی مطرح‌شده در نقشه راه شبکه به‌روزرسانی‌ها و ارتقاهایی را انجام دهند.

شبکه پاندی ایکس چگونه کار می‌کند؟

شبکه پاندی ایکس یک محیط متن‌باز ایجادشده بر پایه فناوری بلاکچین است که ایکس‌والت و ایکس‌پس را به‌منظور فعال کردن پرداخت‌های رمز ارز محور از طریق دستگاه‌های ایکس‌پوز، با یکدیگر ترکیب می‌کند.

توزیع جهانی پروتکل‌های پاندی ایکس گسترش سریع استفاده از شبکه پاندی ایکس، اعطای سخت‌افزار رایگان به افراد هدف فعال در حوزه کسب‌وکار و همچنین متقاعد کردن افراد هدف در مورد آسان‌بودن پرداخت‌های موبایل با اکوسیستم شبکه پاندی ایکس را تضمین می‌کند.

اولین هدف این شبکه پس از ایجاد آن، امکان‌پذیر کردن خرید نقشه اندونزی با رمزارزها توسط دستگاه‌های ایکس‌پوز برای کاربران شبکه بود.

البته هدف این پروژه در اصل کاهش سطح پیچیدگی‌های متداول مرتبط با استفاده از رمزارزها در مواقع استفاده‌شدن از آن‌ها توسط مردم برای انجام کارهایی به غیر از معامله بود؛ البته نباید فراموش کنیم که پاندی ایکس توانایی بالقوه و توانایی فنی لازم برای تبدیل کردن رمزارزها به یکی از ابزارهای اصلی دنیای اقتصاد را نیز دارد و می‌تواند روش‌های پرداختی مبتنی بر استفاده از رمزارزها را به روش‌های متداول پرداختی تبدیل کند.

این شبکه برای کاهش پیچیدگی‌های مذکور دارای چند ابزار مفید است که یکی از آن‌ها همان ازر اختصاصی این شبکه یعنی ارز پاندی ایکس است.

پلتفرم پاندی ایکس، ایکس‌پس و ایکس‌والت، سه بخش اصلی شبکه پاندی ایکس هستند. پلتفرم پاندی ایکس به‌عنوان یک پلتفرم ادغام‌کننده عمل می‌کند که امکان استفاده افراد فعال در حوزه کسب‌وکار از دستگاه‌های ایگس‌پوز و بهره‌مندی این افراد از روش‌های پرداختی مبتنی بر رمزارز را فراهم می‌کند.

تعداد سکه‌های پاندی ایکس موجود در شبکه پاندی ایکس

در شبکه پاندی ایکس ۲۵۸, ۴۶۳, ۸۰۸ سکه در حال گردش وجود دارد و حداکثر تعداد سکه‌های قابل‌استخراج و ضرب از این شبکه، ۲۵۸, ۴۶۳, ۸۰۸.۰۹۹۹۲۴ پاندی ایکس است. پس از استخراج و ضرب‌شدن این تعداد توکن، به دست آوردن توکن های بیشتر از شبکه دیگر امکان‌پذیر نیست. از سال ۲۰۱۸ تاکنون تعدادی از توکن های شبکه پاندی ایکس هر سه ماه یک‌بار حذف یا سوزانده می‌شوند.

رمزارز پاندی ایکس

شبکه پاندی ایکس در ابتدای راه‌اندازی خود در آغاز سال ۲۰۱۸ توکن PXS را به‌عنوان نخستین توکن خود عرضه کرد. در همان سال توکن جدیدی به نام NPXS نیز در شبکه ایجاد شد که امکان مبادله آن با PXS وجود داشت و کاربران می‌توانستند در ازای پرداخت یک PXS هزار NPXS دریافت کنند. درسال ۲۰۲۱ پاندی ایکس معرفی شد و باز هم نام رمزارز اقتصادی پاندی ایکس تغییر کرد؛ البته مبادله NPXS با پاندی ایکس نیز امکان‌پذیر است و صاحبان این رمزارز می‌توانند به ازای پرداخت هزار NPXS یک پاندی ایکس دریافت کنند.

امنیت شبکه پاندی ایکس چگونه تعیین می‌شود؟

این شبکه مدتی پیش با شبکه‌ای به نام «چین‌لینک» (chainlink) ادغام شد. با این کار هم امنیت کاربرانی که از دستگاه پوز استفاده می‌کنند و هم امنیت فروشندگانی که می‌خواهند پرداخت آنی با رمزارزها را برای مشتریان خود امکان‌پذیر کنند،تأمین شد.

ایکس والت هم دارای روش امینی تشخیص هویت دومرحله‌ای است و از قفل زیست‌سنجشی هم بهره می‌برد. بهره‌مندی از شبکه چین‌لینک و امنیت تقویت‌شده ایکس والت، امکان ذخیره‌سازی امن رمزارزها و همچنین استفاده امن از آن‌ها را فراهم می‌کند.

شبکه پاندی ایکس نیز مانند سایر شبکه‌های بلاکچین بخش مالی غیرمتمرکز، برای امن کردن فعالیت‌های شبکه از «پروتکل اثبات سهام» (Proof of Stake) استفاده می‌کند

نحوه استفاده از شبکه پاندی ایکس و اکوسیستم آن

افرادی که قصد پرداخت آنی را دارند، می‌توانند با ایجاد ارتباط بین ایکس‌پس، ایکس‌پوز و ایکس‌والت پرداخت آنی خود را با استفاده از رمزارزها انجام دهند. افرادی هم که وجه کالا یا خدمات خود را با دستگاه پوز دریافت می‌کنند، می‌توانند با بهره‌مندی از خدمات این سیستم و استفاده از دستگاه ایکس‌پوز، ارزی را که می‌خواهند درنهایت دریافت کنند، انتخاب کنند؛ اما مشتریان می‌توانند وجه موردنظر را با هر رمزارزی که دارند، پرداخت کنند.

در ضمن رمزارز پاندی ایکس نیز مانند سایر رمزارزها در بازار ارزهای دیجیتالی قابل‌خرید و فروش است و معامله‌گران رمزارزها می‌توانند با خرید و فروش این رمزارز نیز سود خوبی را به دست آورد. پاندی ایکس می‌تواند برای اعطای پاداش نیز استفاده شود.

پرداخت آنی با سرویس پاندی ایکس
پرداخت آنی با سرویس پاندی ایکس

برای ذخیره‌سازی ارز پاندی ایکس می‌توانید علاوه بر ایکس‌والت از سایر کیف‌های پول ارز دیجیتالی نیز استفاده کنید. ایکس‌والت یک کیف پول نرم‌افزاری است؛ اما شما می‌توانید از کیف‌های پول سخت‌افزاری و آفلاین نیز استفاده کنید.

کیف پول‌های سخت‌افزاری امن‌ترین ابزار ممکن برای ذخیره‌سازی رمزارزها به صورت آفلاین است. کیف‌های پول «لجر» (Ledger) و «ترزور» (Trezor) جزو بهترین کیف‌های پول سخت‌افزاری هستند؛ البته استفاده از کیف‌های پول سخت‌افزاری در مقایسه با کیف‌های پول نرم‌افزاری تا حدودی دشوارتر است و قیمت بالاتری نیز دارند. معمولاً توصیه می‌شود کاربران باتجربه در حوزه ارز دیجیتال که رمزارز های زیادی دارند، از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنند.

البته کیف‌های پول نرم‌افزاری نیز برای تعداد زیادی از کاربران گزینه کاملاً خوبی هستند. کاربران برای استفاده از این کیف پول‌ها باید اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ آن‌ها را دانلود کنند. کیف‌های پولی نرم‌افزاری به دو دسته کیف‌های «حضانتی» (custodial) و «غیرحضانتی» (non-custodial) تقسیم می‌شوند.

با استفاده از کیف پول‌های حضانتی کلیدهای خصوصی مدیریت می‌شوند و ارائه‌دهنده سرویس کیف پول از طرف شما از آن‌ها بکاپ می‌گیرد؛ اما کیف پول‌های غیر حضانتی کلیدهای خصوصی روی دستگاه شما را با استفاده از عناصر امنیتی ذخیره می‌کنند؛ البته اگرچه استفاده از کیف‌های پول نرم‌افزاری در مقایسه با کیف‌های پول سخت‌افزاری راحت‌تر است؛ اما امنیت آن‌ها به‌اندازه کیف‌های پول سخت‌افزاری نیست.

دسته‌ای دیگر از کیف پول‌های ارز دیجیتال تحت عنوان کیف پول‌های وب یا آنلاین نیز ایجاد شده است که کاملاً رایگان هستند و با استفاده از مرورگر دستگاه خود به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ البته امنیت این کیف پول‌ها که به‌عنوان «کیف پول‌های داغ» (Hot wallets) نیز شناخته می‌شوند، به میزان قابل‌توجهی از کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که به عنوان کیف پول‌های سرد (Cold wallets) کمتر است.

پروتکل اثبات سهام پاندی ایکس

پاندی ایکس از پروتکل اثبات سهام استفاده می‌کند و با استفاده از این پروتکل استیک کردن (Staking) پاندی ایکس در ایکس‌والت را امکان‌پذیر می‌کند (استیک کردن یک رمزارز در یک کیف پول ارز دیجیتال به معنای مسدودکردن آن در کیف پول و دریافت سود از ارائه‌دهنده خدمات کیف پول در ازای این کار است)؛ بنابراین ایکس‌والت علاوه بر اینکه برای ذخیره‌سازی رمزارزها قابل‌استفاده است و می‌تواند با متصل‌شدن به ایکس‌پس و ایکس‌پوز، برای پرداخت آنی با رمزارز های مختلف نیز مورداستفاده قرار گیرد، می‌تواند به منبعی برای کسب سود و درآمد از رمزارزها نیز تبدیل شود.

پروتکل اثبات سهام در مقایسه با «پروتکل اثبات کار» (Proof of Work) که هر دو برای کسب درآمد از طریق رمزارزها به وجود آمده‌اند، کارآمدتر، رشدپذیرتر و کم‌هزینه‌تر است. پروتکل اثبات کار برای استخراج رمزارز، تایید تراکنش‌های شبکه بلاکچین و کسب پاداش بلاک‌ها استفاده می‌شود.

آیا خرید ارز پاندی ایکس سرمایه گذاری خوبی است؟

پاسخ این سؤال تا حدود زیادی مثبت است؛ زیرا همان‌طور که گفتیم شبکه‌ای که از این رمزارز پشتیبانی می‌کند، امکان پرداخت آنی با رمزارز های مختلف را از طریق دستگاه پوز و کارت‌های اعتباری که از رمزارز های مختلف پشتیبانی می‌کند، فراهم می‌کند؛ بنابراین استفاده از شبکه بلاکچین ارز پاندی ایکس برخلاف شبکه بلاکچین بسیاری از رمزارزها در دنیای واقعی امکان‌پذیر است که مزیت شاخصی برای آن محسوب می‌شود.

همچنین به دلیل اینکه احتمالا سرویس پرداخت آنی ایجادشده توسط شبکه بلاکچین به‌وجودآورنده این رمزارز، در آینده به سرویس پرداختی محبوبی تبدیل و از آن استقبال خواهد شد، رشد ارز پاندی ایکس در آینده کاملا قابل‌انتظار است و حتی ممکن است در آینده به یکی از رمزارزهای پیشتاز بازار کریپتو نیز تبدیل شود؛ البته این رمزارز در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و قیمت آن در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با بیشترین قیمت آن در سال ۲۰۲۱ افت بسیار قابل‌توجهی پیدا کرده و به کمتر از یک شانزدهم آن قیمت رسیده است.

قیمت رمزارز پاندی ایکس در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۲۱ مصادف با ۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۶.۵۹ دلار بوده (بیشترین قیمت این رمزارز از زمان عرضه آن تاکنون ۷.۱۴ دلار بوده است) و قیمت کنونی آن در زمان نگارش این مقاله (۱۳ تیر ۱۴۰۱) ۰.۳۹ دلار است! البته در حال حاضر کل بازار کریپتو با یک بحران و ریزش شدید مواجه شده است و فعلاً آینده خوبی برای این بازار متصور نیست! اما ممکن است باز هم رشد کند و زمستان خود را پشت سر بگذارد و شاید قیمت ارز پاندی ایکس نیز رشد کند. در کل آینده بازار رمزارزهای مختلف به دلیل نوسان دائمی ارزش آن‌ها تقریباً غیرقابل‌پیش‌بینی است و نمی‌توان پیشبینی کاملا درستی در رابطه با این موضوع مطرح کرد. برای مشاهده نوسان قیمت ارز پاندی ایکس در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ و همچنین قیمت لحظه‌ای آن می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

چگونه رمزارز پاندی ایکس بخریم؟

برای خرید رمزارز پاندی ایکس ابتدا باید یک حساب کاربری در یک کیف پول ایجاد کنید و پس از ایجاد حساب کاربری در یکی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال، آن را خریداری کنید و به کیف پول خود انتقال دهید. توصیه می‌کنیم برای ذخیره‌سازی ارز پاندی ایکس خود از ایکس‌والت استفاده کنید. ایجاد حساب کاربری در این کیف پول بسیار ساده است. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید

  • نسخه اندروید یا iOS اپلیکیشن ایکس‌والت را دریافت و نصب یا نسخه وب آن را در مرورگر نصب کنید. پس از نصب اپلیکیشن یا ورود به نسخه وب آن، گزینه Sign up را انتخاب کنید.
  • در قسمت Step 1 ایمیل و پسورد خود را وارد کنید
  • در قسمت Step 2 یک پسورد پرداختی (Payment Password)وارد و آن را در کادر پایین دوباره وارد کنید.
  • در قسمت Step 3 باید کد تاییدی را که به آدرس ایمیل واردشده ارسال شده است، وارد کنید و گزینه confirm را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب این گزینه باید با لمس دایره روبروی کلمه Profile تصویر خود، در قسمت Username نام کاربری خود و در قسمت Gender جنسیت خود را مشخص کنید. درصورتی که مرد هستید باید گزینه Male و درصورتی که زن هستید Female و درصورتی که ترجیح می‌دهید، جنسیت خود را نگویید، گزینه Prefer not to say را انتخاب کنید.
  • پس از تکمیل هر سه فیلد گزینه Save را لمس یا انتخاب کنید.
  • در پنجره نمایش‌داده‌شده بعدی گزینه Accept terms of service را بزنید.
  • در پنجره بعدی گزینه Start Vertification را انتخاب کنید.
  • در این قسمت باید احراز هویت را چهار مرحله انجام دهید: مرحله اول (Step 1)، شامل نام (First Name) و نام خانوادگی (Last Name) می‌شود. مرحله دوم (Step 2) شامل ملیت (Nationality)، تاریخ تولد (Date of bith)، شماره گواهی تولد (Documet No)، شماره تلفن همراه (Mobile phone number)، آدرس ایمیل (Email adress)، آدرس محل سکونت (Residental adress) و بارگذاری تصویر یک مدرک برای اثبات سکونت شما در محل تعیین‌شده (matched proof of residental address) مثل قبوض آب، برق و گاز، قبض تلفن و قبض پرداخت مالیات. لازم به ذکر است تاریخ قبض باید حداکثر مربوط به سه ماه قبل از تاریخ احراز هویت شما باشد. مرحله سوم (Step 3) شامل بارگذاری صفحه اول پاسپورت (Passport phote page) و مرحله چهارم (Step 4) شامل ثبت عکس سلفی (take a selfie) می‌شود.

پس از تکمیل مراحل احراز هویت، باید منتظر ایمیل تایید احراز هویت باشید و پس از تایید احراز هویت می‌توانید ارز پاندیکس را به‌راحتی به ایکس‌والت انتقال دهید؛ البته در حال حاضر متاسفانه استفاده از ایکس‌والت و بهره‌مندی از سرویس پرداخت آنی پاندیکس در ایران امکانپذیر نیست و پاندیکس را تنها می‌توانید برای سرمایه‌گذاری بخرید.

برای خریدپاندیکس در ایران ابتدا با جستجوی عبارت «خرید پاندیکس» در موتورهای جستجو، یک صرافی ارز دیجیتالی معتبر عرضه‌کننده این رمزارز را پیدا کنید. پس از ورود به وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال موردنظر خود، یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید و با انجام دستورالعمل‌های آموزش‌داده‌شده در وب‌سایت، این رمزارز را خریداری کنید و آن را به کیف پول داخلی وب‌سایت انتقال دهید.

سوالات متداول در مورد ارز پاندی ایکس

ارز پاندی ایکس چیست؟

پاندی ایکس (Pundi X) با نماد PUNDIX رمزارز اختصاصی یک شبکه بلاکچین به نام پاندی ایکس است. این شبکه برای امکان‌پذیرکردن پرداخت آنی وجوه با استفاده از رمزارزها با دستگاه‌‌های پوز و کارت‌های اعتباری خاصی که از رمزارزها پشتیبانی می‌کنند، ایجاد شده است.

آیا خرید ارز پاندی ایکس سرمایه گذاری خوبی است؟

در کل پیش‌بینی کاملا درست آینده بازار رمزارزها تقریباً امکان‌پذیر نیست؛ زیرا از یک سو ارزش آن‌ها دائماً در حال نوسان است و از سوی دیگر به دلیل اینکه غیرمتمرکز هستند، تحت نظارت هیچ نهاد یا مرجع رسمی و قانونی نیستند؛ رمزارز پاندی ایکس نیز از این قاعده مستثنا نیست.

چگونه رمزارز پاندی ایکس بخریم؟

برای خرید رمزارز پاندی ایکس ابتدا باید یک حساب کاربری در کیف پول ایکس‌والت ایجاد کنید و پس از انجام این کار و ایجاد حساب کاربری در وب‌سایت‌های یکی از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال، آن را خریداری کنید و به کیف پول خود انتقال دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosein7hosein
    hosein7hosein | ۲۸ تیر ۱۴۰۱

    رمز ارز دایی ایکس بهتره 😂

مطالب پیشنهادی