ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آسمان مونتانا
علمی

رگه‌هایی از آتش بر فراز آسمان مونتانا توجه بسیاری را به خود جلب کرد [تماشا کنید]

در اوایل هفته‌ای که گذشت، شهروندان مونتانا با یک رویداد چشمگیر در آسمان شب روبرو شدند. سه‌شنبه شب، رگه‌هایی آتشین در آسمان ظاهر شد. انجمن شهاب سنگ ایالات متحده حدود 29 گزارش از اجرام آتشین ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

در اوایل هفته‌ای که گذشت، شهروندان مونتانا با یک رویداد چشمگیر در آسمان شب روبرو شدند. سه‌شنبه شب، رگه‌هایی آتشین در آسمان ظاهر شد. انجمن شهاب سنگ ایالات متحده حدود 29 گزارش از اجرام آتشین در آسمان مونتانا را ثبت کرده است. برخی از این گزارش‌ها از ایالت‌های دیگر مانند «آیداهو»، «وایومینگ» و «اورگان» بوده است.

این رگه‌ه حدود 10:08 شب ظاهر شدند که شدت آن‌ها در نزدیکی دره «Livingston «Bitterroot» و پارک «County» بیشتر بود. مردم گزارش دادند که رگه‌هایی را هم روی دریاچه «سیلی»، آبشار بزرگ «هلنا»، «لینکن» و «پِری» مشاهده کرده‌اند.

درحالیکه این رویداد بسیار هیجان‌انگیز بود، اما علتی بسیار پیش‌پاافتاده داشت. طبق باور دانشمندان، این رگه‌ها ممکن است توسط مخزن سوخت یک موشک قدیمی روسی ایجاد شده باشند.

پیش از آنکه باران آتشین در آسمان مونتانا گزارش شود، وزارت دفاع ایالات متحده پیش‌بینی کرده بود که در تاریخ 22 تیر ماه تانک سوخت یک موشک قدیمی در جو زمین خواهد سوخت. براساس پیش‌بینی‌ها، به نظر می‌رسد رگه‌های آتشین در آسمان مونتانا ردپای تانک سوخت هستند.

این مخزن سوخت که متعلق به «Yamal 402» بوده است، تقریبا ده سال بود که به دور سیاره زمین می‌چرخید. متاسفانه به نظر می‌رسد افزایش فعالیت‌های خورشیدی در سال‌های گذشته سبب تسریع فروپاشی مداری آن شده است، درنتیجه با جو برخورد کرده و منفجر شده است. این انفجار رگه‌های آتشینی که در ویدئو زیر می‌بینید را تولید کرده است.

این اولین بار نیست که تقویت‌کننده‌های موشک یا تانک سوخت یا حتی دیگر زباله‌های فضایی به زمین بازمی‌گردند و در جو زمین می‌سوزند. گاهی اوقات، مهندسان سازمان‌های فضایی برای بازگشت آن‌ها برنامه‌ریزی‌هایی نیز انجام می‌دهند - مانند برنامه بازنشستگی ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال 2030 که توسط ناسا طرح‌ریزی شده است.

با افزایش فعالیت‌های خورشیدی، این امکان وجود دارد که در ماه‌های آینده شاهد بازگشت زباله‌های بیشتری به زمین باشیم.

به این ترتیب، هنگامی که در خارج از منزل هستید، به آسمان چشم بدوزید. هیچکس نمی‌دانید زباله فضایی بعدی که در جو زمین می‌سوزد و ویدئوی آن به یک ویدئوی پربیننده تبدیل می‌شود، چیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی