ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هاوال Cool Dog با قابلیت آفرود معرفی شد؛ 600 میلیون تومان برای “سگ باحال” چینی!

شرکت چینی هاوال از یک شاسی‌بلند جدید رونمایی کرد. این خودرو Cool Dog (به معنای سگ باحال!) نام دارد و همانطور که قابل حدس است، در رده‌ای پایین‌تر از مدل Big Dog قرار می‌گیرد. به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

شرکت چینی هاوال از یک شاسی‌بلند جدید رونمایی کرد. این خودرو Cool Dog (به معنای سگ باحال!) نام دارد و همانطور که قابل حدس است، در رده‌ای پایین‌تر از مدل Big Dog قرار می‌گیرد. به عبارت دقیق‌تر این خودرو یک شاسی‌بلند کامپکت بوده و در آن بر خصوصیات آفرود تمرکز شده است.

هاوال Cool Dog

از نظر طراحی هاوال Cool Dog شباهت زیادی به Big Dog دارد. طول این شاسی‌بلند جدید 4,520 میلیمتر بوده و عرض و ارتفاع آن هم به ترتیب برابر است با 1,875 و 1,745 میلیمتر. فاصله محوری نیز 2,710 میلیمتر اعلام شده است. با چنین ابعادی باید گفت سگ جدید چینی‌ها جثه‌ای مشابه با فورد برانکو اسپرت دارد، البته با 133 میلیمتر طول بیشتر.

هاوال Cool Dog

چراغ‌های اصلی هاوال Cool Dog از نوع LED بوده و درون قابی گرد قرار دارند. مثل بدنه، جلوپنجره هم حالتی مستطیلی شکل داشته و چراغ‌ها با آن ادغام شده‌اند. برای القای حس جان‌سختی و توانایی‌های آفرود بالا، سپرهای این خودرو مشکی رنگ‌آمیزی شده و در زیر خود دارای سینی محافظ هستند. ضمن اینکه دور تا دور بدنه را محافظ‌های مشکی فرا گرفته است.

هاوال Cool Dog

در نمای جانبی حجم‌پردازی‌های زیادی صورت گرفته و Cool Dog بدنه‌ای عضلانی دارد. پنجره‌‎های این خودرو دارای ارتفاع کمی بوده و تا حدودی هامر را در ذهن تداعی می‌کنند.

هاوال Cool Dog

در نمای عقب روی درب یک بیرون‌زدگی قابل توجه وجود دارد که به نوعی جایگاه چرخ زاپاس را شبیه‌سازی می‌کند. این بیرون‌زدگی به روی شیشه عقب منتقل شده و به نظر می‌رسد مزاحم دید راننده به پشت باشد. چراغ‌های ایستاده در گوشه‌های اتاق و اسپویلر سقفی از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر هاوال Cool Dog در نمای عقب هستند.

در داخل کابین، ذات اقتصادی‌تر هاوال Cool Dog نسبت به برادر بزرگ‌تر کاملا مشهود است. البته این امر به معنای کمبود تجهیزات و امکانات نیست، چرا که Cool Dog از نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان، نمایشگر 12.3 اینچی لمسی برای سیستم اینفویتنمنت، فرمان خوش‌فرم (شبیه با محصولات لندرور) و سیستم صوتی ساخت شرکت ژاپنی JVC با 18 اسپیکر بهره می‌برد. بد نیست بدانید حتی پشت‌سری صندلی‌ها دارای اسپیکر هستند! در تریم‌های بالارده از تزئیناتی مشابه با فیبرکربن و به اصطلاح پیانویی و همچنین روکش چرم دو رنگ برای صندلی‌های استفاده شده است.

درست حدس زدید، در زیر کاپوت هاوال Cool Dog یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو قرار دارد! این موتور 181 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ ارسال می‌شود.

آنطور که یکی از نشریات چینی گزارش کرده، Cool Dog از فصل سوم 2022 وارد بازار خواهد شد. برای این خودرو قیمتی بین 120 الی 150 هزار یوان تعیین شده، معادل تقریبا 18 الی 22.5 هزار دلار.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی