ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هامر برقی
خودرو

هامر الکتریکی آلودگی بیشتری نسبت به یک سدان بنزینی تولید می‌کند

جنرال موتورز هامر الکتریکی یکی از جذاب‌ترین خودروهای برقی چند سال اخیر است. این مدل نشان داد که جنرال موتورز تا چه حد می‌تواند فناوری خودروهای برقی را به جلو پیش ببرد. البته هامر برقی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

جنرال موتورز هامر الکتریکی یکی از جذاب‌ترین خودروهای برقی چند سال اخیر است. این مدل نشان داد که جنرال موتورز تا چه حد می‌تواند فناوری خودروهای برقی را به جلو پیش ببرد. البته هامر برقی با وجود قابلیت‌های فوق‌العاده خودش، در زمینه کاهش آلودگی موفق عمل نکرده و به شکل عجیبی، آلودگی ای بیشتر از یک خودرو معمول بنزینی تولید می کند.

هامر یکی از برندهای عجیب دنیای خودروسازی است. هنگامی که شرایط اقتصادی بهبود می‌یابد، مدل‌های جدید هامر معرفی می‌شوند. با این حال عرضه مدل جدید هامر به دوره رشد اقتصادی نمی‌رسد و در زمان رکود شاهد عرضه محصول جدید این شرکت هستیم. همین استراتژی باعث شده است تا هامر در بازه‌های زمای مختلف، با مشکلات مالی مختلفی دست و پنجه نرم کند.

طبق پژوهش یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی آمریکایی که در زمینه کاهش اتلاف انرژی و مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی فعالیت می‌کند، هامر برقی جدید آن‌طور که به نظر می‌رسد سبز و پاک نیست. تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که شورلت بولت برقی ۹۲ گرم کربن دی‌اکسید در هر مایل منتشر می‌کند، در حالی که این رقم برای هامر الکتریکی ۳۴۱ گرم کربن دی‌اکسید در هر مایل است.

هامر برقی

این مدل با توان ۱۰۰۰ اسب‌ بخار ممکن است ۲۱ گرم کربن دی‌اکسید بیشتری در هر مایل نسبت به یک شورلت مالیبو بنزینی تولید ‌کند، اما شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت مالیبو ۳ ثانیه نیست. هامر برقی جدید همچنین بسیار بهینه‌تر از هامر H1 قدیمی است که ۸۸۹ گرم کربن دی‌اکسید در هر مایل تولید می‌کرد. بنابراین آلودگی بالای هامر برقی را می توان به وزن و جثه بزرگ این خودرو و قدرت بسیار بالای موتور آن مرتبط دانست.

اگرچه هامر برقی یک خودروی سازگار با محیط‌ زیست نیست، اما همین نکته آن را به یک هامر واقعی تبدیل می‌کند. هامر الکتریکی صرفاً از این فناوری استفاده می‌کند تا یک خودروی کارآمدتر ارائه دهد، در حالی که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را در مقایسه با هامرهای قبلی مثل H1 بنزینی بیش از دوبرابر کاهش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی