ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استفاده از eSIM در سری آیفون 14
تکنولوژی

آیفون 14 احتمالا در برخی بازارها تنها با پشتیبانی از eSIM به فروش می‌رسد

از آنجایی که هر روزه اپراتورهایی بیشتری در دنیا به سوی استفاده از استاندارد eSIM می‌روند، دیدن گوشی هوشمندی که در آینده‌ای نزدیک فاقد جایگاه فیزیکی سیم‌کارت باشد، چندان تعجب‌آور نخواهد بود. امری که اکنون ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

از آنجایی که هر روزه اپراتورهایی بیشتری در دنیا به سوی استفاده از استاندارد eSIM می‌روند، دیدن گوشی هوشمندی که در آینده‌ای نزدیک فاقد جایگاه فیزیکی سیم‌کارت باشد، چندان تعجب‌آور نخواهد بود. امری که اکنون طبق گزارش‌های جدید، احتمال می‌رود در سری آیفون 14 شاهد آن باشیم.

بنابر گزارش وال‌استریت ژورنال، سری آیفون 14 اپل احتمالا در برخی بازارها تنها با پشتیبانی از eSIM عرضه خواهد شد.

با این وجود همچنان انتظار نمی‌رود اپل در تمامی محصولات و مدل‌های خود، به شکل کامل استفاده از eSIM را جایگزین سیم‌کارت‌های فیزیکی کنونی کند، بلکه ظاهرا می‌خواهد با عرضه محدود eSIM در بعضی بازارها بازخورد کاربران نسبت به یک گوشی فاقد سیم‌کارت فیزیکی را بسنجد.

اطلاعات احتمالی در خصوص استفاده از eSIM در سری آیفون 14

eSIM در سری آیفون 14

طبق ادعاهای موجود، اپل با اطلاع‌رسانی به چندین اپراتور بزرگ آمریکایی از آنها درخواست کرده که تا پاییز آتی آماده عرضه مدل‌هایی از آیفون شوند که به شکل خاص تنها از eSIM پشتیبانی خواهند کرد.

یکی از مزایای عمده حذف سیم‌کارت فیزیکی از گوشی‌های هوشمند کنونی، خالی شدن فضای بیشتر در دستگاه است؛ امری که می‌تواند منجر به بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری زیادی شود زیرا با آزاد شدن چنین فضایی برخی از محدودیت‌های گوشی‌سازان نیز از میان خواهد رفت.

اطلاعات احتمالی در خصوص استفاده از eSIM در سری آیفون 14

نکته مثبت دیگری که می‌توان درباره استفاده از eSIM بیان کرد، امنیت این فناوری است، به گونه‌ای که اپراتورهای مخابراتی در صورت استفاده از این قابلیت می‌توانند آپدیت‌های امنیتی خود به شکل همزمان برای میلیون‌ها کاربر ارسال کنند.

از سوی دیگر استفاده از eSIM به دلیل حذف بعضی از قطعات و فناوری‌های مرتبط با سیم‌کارت فیزیکی همچنین می‌تواند فرایند تولید یک گوشی هوشمند را به شکل کلی ساده‌تر کند و متعاقبا پتانسیل آن را هم دارد که هزینه‌های تولید را پایین بیاورد.

گوشی‌های سری آیفون 14 احتمالا اواخر شهریور معرفی می‌شوند، بنابراین برای بررسی صحت ادعای اخیر نباید مدت زمان زیادی منتظر بمانیم. علاوه بر این، تا زمان معرفی نسل بعدی آیفون‌ها گزارش‌های بیشتری درباره آن‌ها منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی