ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد مفهومی 2 شرکت BAE
علمی

پهپادهای نظامی مفهومی BAE با سرعت صدها کیلومتر بر ساعت معرفی شدند

شرکت BAE Systems به عنوان پیمانکار ارتش بریتانیا در رویداد سالانه نیروی هوایی سلطنتی از دو طراحی جدید برای پهپادها پرده برداشت. یکی از این پهپادها می‌تواند به حداکثر سرعت 0.75 ماخ (921 کیلومتر بر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

شرکت BAE Systems به عنوان پیمانکار ارتش بریتانیا در رویداد سالانه نیروی هوایی سلطنتی از دو طراحی جدید برای پهپادها پرده برداشت. یکی از این پهپادها می‌تواند به حداکثر سرعت 0.75 ماخ (921 کیلومتر بر ساعت) برسد و حدود نیم تن وزن حمل کند. پهپاد دوم ضعیف‌تر است و با حداکثر سرعت 0.5 ماخ (617 کیلومتر بر ساعت) می‌تواند 40 کیلوگرم حمل بار داشته باشد.

با پیشرفت و توسعه فناوری‌های نظامی، کشورهای زیادی به استفاده از پهپادها در عملیات‌های دفاعی و تهاجمی روی آورده‌اند. BAE اخیرا دو پهپاد جدید را معرفی کرده که می‌توانند نیازهای خاص نیروی هوایی بریتانیا را برطرف کنند. البته این دو محصول هنوز نام تجاری ندارند و فعلا آن‌ها را با نام پهپادهای مفهومی یک و دو می‌شناسیم.

مشخصات پهپادهای نظامی BAE

با توجه به این که پهپاد مفهومی 2 (تصویر شاخص) جذاب‌تر از برادرش است، ابتدا به سراغ این دستگاه می‌رویم. این پهپاد طراحی ماژولار دارد و می‌تواند تا ارتفاع 12,192 متر بالا برود. BAE می‌گوید توان پروازی این محصول حداکثر پنج ساعت است و همان‌طور که گفتیم، قادر است سرعت خود را به 0.75 ماخ برساند و 500 کیلوگرم بار حمل کند.

پهپاد مفهومی 2 در دو مدل برای محیط‌های زمینی و آبی در دسترس خواهد بود. این محصول می‌تواند با موشک‌های هوا به زمین کلاس Spear و موشک‌های هوا به هوای کلاس Meteor در نبردها نیز شرکت کند. توان این پرنده توسط یک موتور جت تامین می‌شود ولی دم آن به شکل حرف V است.

پهپاد مفهومی 1 شرکت BAE
پهپاد مفهومی 1 شرکت BAE

از آن سو، پهپاد مفهومی 1 اندازه کوچک‌تری دارد و ظاهر آن شبیه گلوله تفنگ است. این پهپاد به حداکثر سرعت 0.5 ماخ می‌رسد و می‌تواند تا ارتفاع 9,144 متر بالا برود. توان محصول توسط یک موتور جت تامین می‌شود و با دستگاهی شبیه منجنیق به پرواز در می‌آید تا نیازی به باند نداشته باشد. حداکثر قدرت حمل بار 40 کیلوگرم و حداکثر زمان پرواز چهار ساعت است.

هر دو دستگاه قادرند برخی کارها را به‌طور خودکار و بدون دخالت مستقیم انسان انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی